شناسهٔ خبر: 25095635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ماموریت تشکل های دانشجویی در تحقق شعار سال

پاشایی: رسالت اصلی تشکل‌های دانشجویی برای تحقق شعار سال مطالبه‌گری است

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان گفتمان‌سازی به ویژه روشنگری مردم را مهم‌ترین ماموریت تشکل‌های دانشجویی در تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» دانست.

صاحب‌خبر -

سعیدپاشایی  در پاسخ به این پرسش که تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها برای تحقق شعار سال چه ماموریتی بر دوش دارند، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی استقبال کم مردم از کالای داخلی نبود کیفیت مطلوب و تنوع در محصولات است.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در این ارتباط نباید توپ را در زمین تولی کننده داخلی انداخت، چرا که حمایت کم و تسهیلات ناکافی از عوامل اصلی این موضوع است.

رسالت اصلی تشکل‌های دانشجویی برای تحقق شعار سال مطالبه‌گری است

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان‌شرقی رسالت اصلی تشکل‌های دانشجویی برای تحقق شعار سال را مطالبه‌گری عنوان کرد و یادآور شد: مقوله قاچاق آفت اصلی بازار داخلی است که مطالبه مبارزه جدی با این معقوله از طرف قوای سه‌گانه از دیگر ماموریت‌های تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها است.

وی اضافه کرد: رسالت بعدی تشکل‌های دانشجویی ایجاد بحث  گفتمان‌سازی این شعار در جامعه همچنین روشنگری ضرورت حمایت از کالای ایرانی برای مردم است.

پاشایی قاچاق کالا در کشور را از مهم‌ترین آفت‌های تولید و اشتغال بیان کرد و افزود: مردم به دلیل قیمت پایین کالای قاچاق اقدام به خرید آن می‌کنند و از این رو وظیفه دانشجو و در رأس آن تشکل‌های دانشجویی آگاه کردن مردم نسبت به آسیب‌های مبادله کالای قاچاق در بازار است.

این فعال دانشجوی آذربایجان‌شرقی در ادامه و پاسخ به این سوال، همانگونه که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند، یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های کشور جوانان دانش آموخته، دانشجویان و دانشگاهیان کشور هستند، این قشر چه رسالتی در قبال تحقق شعار سال دارند؟ گفت: از زمان‌های قبل انقلاب و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سردمداران و رهبران جریان‌های مهم سیاسی و اقتصادی کشور دانشجویان بودند.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان‌شرقی اذعان کرد: بر این اساس برای تحقق شعار سال نیز بدون ورود این قشر از جامعه همچنین حضور فعال تشکل‌های دانشجویی در بحث مطالبه‌گری از مسوولان و تولیدکنندگان و آگاه‌سازی مردم محقق نخواهد شد.

به گفته وی تجربه انقلاب اسلامی در طول این چهل سال و به‌خصوص در هشت سال دفاع مقدس نشان داده است که در هر جا کار گره خورده است اعتماد به جوانان کارگشا بوده است.

روشنگری مردم مهم‌ترین ماموریت تشکل‌های دانشجویی در تحقق شعار سال است

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ظرفیت بالای علمی جوانان و انگیزه بالای این قشر فرصت مناسبی است تا در بحث‌های اقتصادی هم ورود پیدا کنند و با کار و تلاش جهادی مشکلات کشور در این زمینه را نیز رفع کنند.

پاشایی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تاکیدات رهبری، مسئله اقتصاد و معیشت مردم مهم‌ترین مسئله اصلیِ سال‌جاری است، حال این پرسش مطرح می‌شود، دانشگاه‌ها برای حل این مشکلات چه وظایفی دارند؟، گفت: وظایف اصلی دانشگاه‌ها تربیت نیروی کار آمد برای صنعت است.

وی نبود آموزش‌های عملی مناسب در دانشگاه‌ها را از ضعف‌های اصلی مراکز آموزش عالی بیان کرد و یادآور شد: در حال حاضر به خاطر نبود ارتباط مناسب بین دانشگاه و صنعت باعث شده است، صنعت ما اکثراً با روش‌های قدیمی و کم بازده اداره شود که همین مسئله موجب شده قیمت تمام شده کالای تولیدی بیشتر از حد معمول باشد.

نظر شما