شناسهٔ خبر: 25095621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بهبودی در جلسه مجمع مشورتی توسعه جلفا مطرح کرد

مشارکت مردم باید در همه شئون جامعه باشد، نه فقط انتخابات!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: برای اینکه در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به توسعه دست یابیم، مشارکت مردم باید در همه شئون جامعه پررنگ باشد، نه فقط در زمان انتخابات!

صاحب‌خبر -

 داوود بهبودی صبح امروز در نخستین جلسه مجمع مشورتی توسعه شهرستان جلفا، اظهار کرد: حکومت باید در تمام جنبه‌ها مشارکت‌جو باشد و برای شکل‌گیری مشارکت گفت‌وگو باید نهادینه شود تا از نتیجه گفت‌وگو و مشارکت توسعه حاصل آید.

وی افزود: باید مردم با مردم، مردم با دولت، مردم با روحانیت، مردم با اقشار ذی‌نفوذ و بالعکس بتوانند به راحتی گفت‌وگو کنند که اگر گفت‌وگو نکنیم سرمایه‌ها تحلیل می‌رود.

بهبودی در عین حال خاطرنشان ساخت: باید بستر گفت‌وگو را هم فراهم کنیم که نمونه این بسترسازی تشکیل مجامع مشورتی توسعه شهرستان‌ها است، البته استمرار و ادامه فعالیت چنین مجامعی سخت‌تر و مهم‌تر از تشکیل آن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: باید به یک عزم و اجماع برسیم که توسعه می‌خواهیم و با یک میثاق‌نامه به دنبال این هدف حرکت کنیم و لوکوموتیو توسعه شهرستان را روی ریل صحیح آن قرار دهیم.

این اقتصاددان یادآور شد: نباید منتظر بمانیم افرادی خارج از جامعه ما بیایند و بخواهند ما را به سمت رفاه، برخورداری و توسعه برسانند که اگر خود افراد جامعه همت و اراده لازم را نداشته باشند و موانع توسعه را برطرف نکنند، جامعه هیچ‌گاه رنگ توسعه را به خود نخواهد دید.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست، جمعی از نخبگان و صاحب‌نظران فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شهرستان جلفا به طرح دیدگاه‌های خود در رابطه با مسائل و معضلات توسعه این شهرستان پرداختند.

نظر شما