شناسهٔ خبر: 25095365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان| بیمارستان قائم(عج) تویسرکان از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است

R41405/P1357/S6,75/CT1

رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان گفت: طرح ساخت بیمارستان قائم(عج) تویسرکان بر اساس گزارش‌های مشاور این طرح از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

 علی محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: بیمارستان 96 تختخوابی قائم تویسرکان از سال 87 کلنگ‌زنی شده و با توجه به برخی جانمایی‌هایی  جدید و افزایش برخی بخش‌های تخصصی تعداد تخت‌ها به 154 تخت افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به کمبود و فرسوده بودن فضاهای بهداشتی و درمانی شهرستان تویسرکان و لزوم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنین داخل و خارج از شهرستان، احداث این بیمارستان امری ضروری است.

علی اصغری بیان کرد: در حال حاضر پیمانکار در حال اجرای گچکاری، درای وال، کانال‌کشی، تاسیسات مکانیکی و التریکی، اجرای نما و کاشیکاری، اجری ا کناف، نصب چهارچوب و پنجره، لوله کشی گاز طبی، احداث پل ورودی، کفسازی طبقات و محوطه‌سازی و احداث ساختمان‌های جانبی، پیگیری انشعابات برق، آب، فاضلاب و گاز است.

وی با اشاره به بخش‌های تخصصی بیمارستان قائم(عج) تویسرکان گفت:  این بیمارستان دارای بخش‌های سی تی اسکن، دیالیز، اهدای خون، اورژانس، درمانگاه (دندانپزشکی، رادیولوژی، چشم پزشکی، واکسیناسیون و غیره )، آندوسکوپی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه ، زنان و زایمان، کودکان، ال. دی . آر، آی. سی.یو  و ان. آی. سی. یوCCU، جراحی ، داخلی و اداری و مهدکودک است.

رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان افزود: یکی از کارهای بسیار خوب در این پروژه، احداث پد بالگرد است که نیاز عمده شهرستان بوده که با پیگیری‌های انجام شده این پد جانمایی شده و طبق استانداردها ساخته می شود.

وی اظهار داشت: این بیمارستان دارای 6 طبقه با اسکلت بتنی و دارای 154 تخت با مساحت و زیربنایی به متراژ 16 هزار و 934 متر مربع است.

محمد اصغری گفت: مساحت زمین به متراژ 46 هزار و 762 متر مربع و دارای 4 بلوک مجزا و قسمت‌های الحاقی و سازه‌های جانبی است.

به گزارش تسنیم طرح ساخت بیمارستان قائم(عج) تویسرکان از سال 87 مراحل اجرایی خود را آغاز کرده و ابتدا قرار بود به عنوان یکی از طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان همدان تا پایان سال 95 به بهره برداری برسد اما بر اساس اظهارات وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری ساخت این طرح با توجه به افزایش تعداد تخت‌های این بیمارستان از 96 به 154 و اضافه کردن دیگر بخش‌های تخصص، زمان بهره‌برداری از طرح ابتدا به نیمه اول سال 96 و سپس به نیمه دوم سال 96 موکول شد و اکنون گفته می‌شود این طرح در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ح

نظر شما