شناسهٔ خبر: 25095144 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

حمله هماهنگ شده ارتش عراق به داعش در سوریه

ارتش عراق از حمله نیروی هوایی این کشور به کارگاه ساخت مواد منفجره داعش و چند موضع دیگر در سوریه با هماهنگی دمشق خبر داد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری ایسنا: ارتش عراق از حمله نیروی هوایی این کشور به کارگاه ساخت مواد منفجره داعش و چند موضع دیگر در سوریه با هماهنگی دمشق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی ارتش عراق اظهار کرد که نیروی هوایی این کشور با هماهنگی با دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از جنگنده‌های "اف - ۱۶" برای هدف قرار دادن مواضع داعش در نزدیکی شهر "هجین" در سوریه استفاده کرد.

ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به این دلیل که داعش برای عراق خطرناک است به این گروه تروریستی در خاک سوریه حمله می‌کنیم که این مساله بیانگر افزایش توان نیرو‌های مسلح در مقابله با داعش و ریشه کن کردن آن است.

پیشتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفته بود که داعش در شرق سوریه که هم مرز با عراق است حضور دارد که وجود آن‌ها در این منطقه امنیت عراق را تهدید می‌کند و تمامی اقدامات لازم و ضروری برای مقابله با آن را در دستور کار قرار خواهیم داد.

العبادی ماه دسامبر اعلام کرد که داعش در عراق شکست خورده است، اما این گروه تروریستی که در نواحی مرزی سوریه با عراق حضور دارد امنیت عراق را تهدید می‌کند.

در سال گذشته میلادی نیز جنگنده‌های عراقی با هماهنگی ائتلاف آمریکا و موافقت دولت سوریه مواضع داعش در خاک سوریه را مورد هدف قرار داده بود.
واکنش آمریکا

از سوی دیگر هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: ما از حمله عراق به مواضع داعش در خاک سوریه مطلع بودیم. عراق بعد از اخراج داعش از خاکش به دنبال گسترش امنیت در تمامی مناطقش است. ما از عراق در مقابله با داعش حمایت می‌کنیم.

وی طی کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما از تلاش‌های کویت برای بازسازی عراق قدردانی می‌کنیم.

هدر ناوئرت ادامه داد: ما با کره شمالی در تماسیم، اما به ذکر جزئیات نمی‌پردازیم. بحث و رایزنی دو کره درباره مسائل داخلی است.

نظر شما