شناسهٔ خبر: 25094758 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

اعتراض چینی ها به حکم آمریکا علیه «زد تی ای»:این حکم قابل قبول نیست/کابوس 7 سال تحریم لغو می شود؟

شرکت «زد تی ای» به حکم ممنوعیت تجارت ایالات متحده علیه خود اعتراض کرد.حکمی که برای 7 سال زد تی ای را از تمامی فعالیت های تجاری در آمریکا محروم می کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت «زد تی ای» به حکم ممنوعیت تجارت ایالات متحده علیه خود اعتراض کرد.حکمی که برای 7 سال زد تی ای را از تمامی فعالیت های تجاری در آمریکا محروم می کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، طی چند روز اخیر دولت فدرال آمریکا اعلام کرد که شرکت های آمریکایی تا 7 سال از فروش سخت افزار و نرم افزار به شرکت چینی تلفن و مخابرات  زد تی ای محروم شده اند. 
بنابراین هفته اخیر ، یک هفته بد برای زد تی ای  بوده است. چرا که در روز دوشنبه، اداره بازرگاني آمريكا تمامي شركتهاي آمريكا را ممنوع كرد تا از نرم افزار و سخت افزارهای خود به زد تی ای بفروشند.

اما زد تی ای نیز واکنش نشان داده و می گوید این حکم  به شدت ناعادلانه است و ما نمی توانیم آن را بپذیریم!"  این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: "سفارشات رد شده نه تنها به طور جدی به بقای زد تی ای  آسیب می رسانند، بلکه منافع همۀ شرکای ما  را نیز شامل می شود، از جمله تعداد زیادی از شرکت های ایالات متحده."

برای گوشی های زد تی ای  بزرگترین مسئله این است که چگونه این کار را بدون  استفاده از سخت افزار شرکت کوالکام ، توسعه دهنده پردازنده های اسنپدراگون  که در بسیاری از گوشی های هوشمند خود و نرم افزار اندروید  گوگل وجود دارد، انجام دهند.

این ممنوعیت بعد از اینکه زد تی ای در  ماه مارس 2017 را به طور غیرقانونی تجهیزات ایالات متحده را به ایران و کره شمالی حمل کرد  شدت گرفت. گرچه این شرکت در همان زمان نیز ، موافقت کرد که مبلغ 1.2 میلیارد دلار را به عنوان مجازات جریمه  پرداخت کند. 

وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که مقامات زد تی ای ، در مورد بازپرداخت کارمندان  خاطی خود دروغ می گویند و حتی برخی از آن ها  پاداش های کامل گرفته اند.

نظر شما