شناسهٔ خبر: 25094327 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

درخواست طرف‌های بین‌المللی و اروپایی برای حمایت از تظاهرات بازگشت

سازمان ملل خواستار حمایت از شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز بازگشت در نوار مرزی غزه و تامین دارو و تجهیزات پزشکی لازم برای آنان شده است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان ملل و اتحادیه اروپا خواستار حمایت از شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه و تامین دارو و تجهیزات پزشکی لازم برای آنان شدند. 

جایمی مکگولدریک هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در اراضی اشغالی فلسطین اظهار داشت که رژیم صهیونیستی باید نهایت خویشتن‌داری را به خرج داده و از بکارگیری قدرت علیه تظاهرات‌کنندگان همسو با قوانین و معاهدات بین‌المللی اجتناب ورزد.

مک گولدریک تمامی طرف‌های بین‌المللی فعال در زمینه‌های بشردوستانه را به جمع آوری ۵.۳ میلیون دلار برای تامین فوری نیازهای پزشکی، معنوی و اجتماعی و استقرار تیم‌های متخصص پزشکی برای اجرای عمل‌های جراحی پیچیده همزمان با افزایش شمار مجروحان و قربانیان تظاهرات بازگشت فراخواند.

از سوی دیگر، پارلمان اروپا نیز از رژیم صهیونیستی خواست نهایت تلاش خود را برای خودداری از استفاده بی‌رویه از قدرت نظامی علیه تظاهرات‌کنندگان غیر مسلح به کار گرفته و حق اساسی آنها در برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز را به رسمت بشناسد.

نظر شما