شناسهٔ خبر: 25094138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

مشکلات فعلی خوزستان به مدیریت ضعیف برمی‌گردد

اهواز - رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات فعلی خوزستان با این همه ظرفیت و توانمندی به مدیریت ضعیف برمی‌گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی شب گذشته در نشست شورای برنامه‌ریزی توسعه استان خوزستان با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تمام نمایندگان استان با جدیت مسائل خوزستان را پیگیری می‌کنند برای خود من قابل توجه بود چرا استانی که در بحث ظرفیت‌های نفت و گازی که ۸۰ درصد صادرات نفت از خوزستان است و نوار مرزی و هشت بندر و مقام اول تولید محصولات زراعی را دارد، باید نرخ بیکاری این استان از میانگین کشور بالاتر باشد.

وی افزود: این مسئله نشان می‌دهد که در زمینه اشتغال مشکلات جدی وجود دارد. مشکل از اینجاست که طرح آمایش سرزمین را نداریم یعنی اگر استان‌ها متناسب با ظرفیت‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنند می‌توانیم شاهد توسعه توازن باشیم ولی متأسفانه برخی افراد با لابی، ارتباطات و رایزنی و موضوعات دیگر باعث عدم توزیع متوازن اعتبارات شدند.

رضایی افزود: بعد از این سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به خوزستان، حتماً کارگروهی را تشکیل می‌دهیم و نشست‌های مستمری با حضور مسئولان استان خواهیم داشت. امروز شرایط استان را در کنار ظرفیت‌های مثبت آن دیدیم. استانی که به لحاظ شرایط جاده‌ای به نسبت حجم باری که در خوزستان جابجا می‌شود وضعیت خوبی ندارد و جاده‌ها گنجایش جابجایی این میزان بار را ندارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بحث کمربندی اهواز با این خصوصیات باید در دستور کار قرار بگیرد و مسئله جدی است. طرح جامع شهری هم باید پیگیری شود.

رضایی در خصوص توزیع عوارض آلایندگی خوزستان نیز گفت: این اعتبارات فکر می‌کنم به درستی توزیع نشده است؛ در شهر اهواز روزانه یک‌میلیون بشکه نفت برداشت می‌شود و چرا باید سرانه این شهر پایین باشد و شهروندان در شرایط اسفناکی باشند. از طریق اعمال ماده ۲۳۶ که نظارت بر نحوه توزیع اعتبارات است این کار را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی در خصوص متروی شهری اهواز نیز بیان کرد: این فرصت و بهانه‌ای است که در خصوص متروی اهواز در کمیسیون عمران جلسه‌ای تشکیل بدهیم و همچنین در خصوص نحوه توزیع اعتبارات نیز بررسی‌های لازم را خواهیم داشت. اعتقاد ما بر این است که خوزستان در هشت سال دفاع مقدس مردانه ایستاد و نقش مهمی را ایفا کرد. این استان ظرفیت وضعیت بهتر از این را دارد و با چنین نعمات خدادادی نباید اینطور باشد. خیلی از این مسائل به مدیریت ضعیف برمی‌گردد چون با این ظرفیت‌ها نباید چنین وضعیتی داشت.

رضایی تأکید کرد: ما مدیران اجرایی بدعمل کرده و برنامه‌ریزی خوبی نداشتیم و نتیجه هم ۱۴.۲ نرخ بیکاری در استان خوزستان است.

نظر شما