شناسهٔ خبر: 25093985 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

آمریکا نگران انتخابات زودهنگام در ترکیه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه گفت: «ما درباره توانایی جهت برگزاری انتخابات در وضعیت اضطراری نگرانی‌هایی داریم».

صاحب‌خبر -

قانون- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه گفت: «ما درباره توانایی جهت برگزاری انتخابات در وضعیت اضطراری نگرانی‌هایی داریم».

به گزارش قانون به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یک روز بعد از اعلام رسمی برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی و ریاست جمهوری در ترکیه، از برگزاری این انتخابات در فضای قانون وضعیت فوق العاده و اضطراری انتقاد کرد.

در اولین واکنش رسمی دولت آمریکا به اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده از اینکه این انتخابات قرار است در حالی برگزار شود که قانون وضعیت اضطراری و فوق‌العاده در این کشور برقرار است، ابراز نگرانی کرد.

«هیثر نوئرت» گفت که در جریان وضعیت اضطراری، برگزاری یک انتخابات آزاد، منصفانه و شفاف مطابق با قوانین ترکیه و تعهدات بین المللی این کشور، کاری سخت خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «ما درباره توانای انجام این انتخابات در این وضعیت فوق العاده نگرانیهایی داریم».

به دنبال کودتای نافرجام جولای 2016، وضعیت اضطراری و فوق العاده در ترکیه این کشور اعمال شده و از آن زمان این وضعیت تمدید شده است.

اعلام نگرانی واشنگتن در حالی صورت گرفت که رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که 24 ماه ژوئن (سوم تیر ماه) انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری پیش از موعد و زودهنگام این کشور برگزار خواهد شد.

رجب طیب اردوغان هدف از این تصمیم خود را تحولات منطقه‌ای و لزوم از بین بردن ابهامات درباره آینده دولت عنوان کرده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما