شناسهٔ خبر: 25093971 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خرم آباد|۱۷۲۰ تن عسل در لرستان تولید شد

R41450/P41362/S6,72/CT11

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هزار و ۷۲۰ تن عسل سال ۹۶ در استان لرستان تولید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ناصر نجیب‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان لرستان به‌واسطه منابع طبیعی و مرتعی خوبی همچون ارتفاعات گرین، هشتاد پهلو، قالی کوه، ارتفاعات حوزه اشترانکوه، مناطق بکر و مستعد و توسعه کشت دانه‌های روغنی مانند کلزا است که این دیار را مستعد پرورش زنبورعسل نموده است.

وی افزود: عسل لرستان دارای کیفیت خوبی است به‌گونه‌ای که بازار عسل لرستان در سایر استان‌ها دارای مشتری و بسیار پررونق است و همواره در آزمایش‌های کیفی که توسط صندوق حمایت از زنبورداری کشور انجام می‌شود، مورد تأیید قرار می‌گیرد که بر همین اساس توجه ما بیشتر بر روی تولید کیفی عسل است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: بر اساس سرشماری سال 96 تعداد دو هزار و 300 بهره‌بردار با ظرفیت 217 هزار فروند کندوی زنبورعسل به این امر اشتغال دارند که طی این مدت هزار و 720 تن عسل تولید کرده است؛ به دنبال این هستیم که علاوه بر تولید عسل، دیگر فرآورده‌های این محصول مانند بره موم، گرده گل و ژل رویال را نیز تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 زنبوردار در استان لرستان به تولید ژل رویال مشغول‌اند بیان کرد: در سال 96 حدود 100 کیلوگرم ژل رویال در لرستان تولید شد که ارزش غذایی بالایی داشته و در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها تأثیرگذار است.

نجیب‌زاده تصریح کرد: برای توسعه زنبورداری در لرستان اقدام به ایجاد ایستگاه‌های پرورش ملکه به‌منظور اصلاح نژاد در این بخش شده است که بتوانیم تولید ملکه را به‌صورت خاص داشته باشیم.

انتهای پیام/ ز

نظر شما