شناسهٔ خبر: 25093900 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

12 فیلم ایرانی که در دومین روز جشنواره جهانی فجر روی پرده می‌روند

دومین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر با نمایش 12 فیلم ایرانی کار خود را آغار می کند و به همین دلیل، به نظر می‌رسد امروز یکی از شلوغ‌ترین روزهای جشنواره سی‌وششم باشد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دومین روز از سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی امروز (جمعه 31 فروردین‌ماه) کار خود را در پردیس سینمایی چارسو آغاز می‌کند که قرار است، 12 فیلم سینمایی ایرانی طی این روز در سینما چارسو و سینما فلسطین به نمایش درآید.

از این تعداد 8 فیلم در بخش بازار فیلم، یک فیلم در بخش فانوس خیال، یک فیلم در بخش جلوه‌گاه شرق، یک فیلم در بخش جشنواره جشنواره‌ها و یک فیلم در بخش ویژه به نمایش درمی‌آید.

جزئیات این فیلم‌ها را در ادامه می‌خوانیم.

 «پنج»

فیلم سینمایی «پنج» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدمجتبی حسینی تولید شده است.

این فیلم روایتگر زندگی پیرمردی است که زندگی و کارش را با یک ساعت دیواری تنظیم کرده و خراب شدن این ساعت، ریتم زندگی او را به هم می‌زند و...

فیلم سینمایی «پنج» روز جمعه 31 فروردین‌ در بخش بازار فیلم ساعت 9:30 تا 10:45 در سالن شماره 5 پردیس سینمایی چارسو به نمایش در می‌آید.

«اتاق تاریک»

فیلم سینمایی «اتفاق تاریک» پنجمین ساخته روح‌الله حجازی است و تهیه‌کنندگی اثر را نیز خود برعهده دارد.

این اثر سینمایی داستان فرهاد و هاله است که فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده‌اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آنها را در مواجهه با مسایل جدیدی قرار می‌دهد.

در این فیلم بازیگرانی چون ‌ساره بیات، ساعد سهیلی، امیررضا رنجبران، مروارید کاشیان، محمد امامی، رضا احمدی، ژیلا دایی با معرفی سیدعلیرضا میرسالاری حضور دارند.

فیلم سینمایی «اتاق تاریک» روز جمعه 31 فروردین‌ در بخش بازار فیلم ساعت 12:25  تا 14:06 در سالن شماره 5 پردیس سینمایی چارسو به نمایش در می‌آید.

«آندرانیک»

فیلم سینمایی «آندرانیک» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین مهکام تولید شده است.

بازیگران این فیلم عبارتند از: رضا بهبودى، الهام کردا، سعید چنگیزیان، آندرانیک خچومیان و مهدى غفورى.

فیلم سینمایی «آندرانیک» روز جمعه 31 فروردین‌ در بخش بازار فیلم ساعت 14:15 تا 15:35 در سالن شماره 5 پردیس سینمایی چارسو به نمایش در می‌آید.

«به وقت خماری»

فیلم سینمایی«به وقت خماری» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی جمال گلی به تازگی مراحل تولید را پشت سر گذاشته و آماده نمایش شده است.

این فیلم، داستانی را در گونه کمدی ـ اجتماعی روایت می‌کند.

بازیگران عبارتند: از رعنا آزادی‌ور، هومن برق‌نورد، بهروز بقایی، پوریا پورسرخ، ابوالفضل پورعرب، سیما تیرانداز، غزل حسینی، هنگامه حمیدزاده، علی سلیمانی، مهدی فخیم‌زاده، هنگامه قاضیانی، هادی کاظمی، شهره لرستانی، مجید یاسر، شیرین یزدان‌بخش.

فیلم سینمایی «به وقت خماری» روز جمعه 31 فروردین‌ در بخش بازار فیلم ساعت 15:45 تا 17:25 در سالن شماره 5 پردیس سینمایی چارسو به نمایش در می‌آید.

«سراسر شب»

فیلم سینمایی «سراسر شب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرزاد موتمن تولید شده است.

الناز شاکردوست، امیر جعفری، افسانه چهره‌آزاد، سینا حجازی، آزاده صمدی، مهدی سلطانی، حسام شجاعی، سحر نظام دوست، محمدرضا هاشمی، ایلناز آذری، دیانا روهنده، آفرین رهنما، داراب داداش زاده بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مهتا برای یافتن ردی از داوود مرادی که آخرین فرد مرتبط با خواهرش مریم، پیش از خواب طولانی مدتش بوده به محله زندگی داوود می‌رود تا پاسخی برای سوالاتش پیدا کند.

فیلم سینمایی «سراسر شب» روز جمعه 31 فروردین‌ در بخش بازار فیلم ساعت 17:35 تا 19:05 در سالن شماره 5 پردیس سینمایی چارسو به نمایش در می‌آید.

«بنفشه آفریقایی»

فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری تولید شده است.

فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی بازیگران اصلی این فیلم هستند. مهدی حسینی‌نیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی ایفای دیگر نقش‌ها را برعهده دارند.

در خلاصه داستان «بنفشه آفریقایی» آمده است: شوکو به همراه همسر دومش رضا تصمیم می‌گیرند تا فریدون همسر سابقش که توسط فرزندانشان به خانه سالمندان  سپرده شده است را به خانه خود بیاورند. این تصمیم  اتفاقات جدیدی را در زندگی هر سه نفر رقم می‌زند.

فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» روز جمعه 31 فروردین‌ در بخش بازار فیلم ساعت 19:15 تا 20:47 در سالن شماره 5 پردیس سینمایی چارسو به نمایش در می‌آید.

«هت‌تریک»

فیلم سینمایی «هت تریک» به کارگردانی رامتین لوافی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی تولید شده است.

امیر جدیدی، پری ناز ایزدیار، ماهور الوند و صابر ابر بازیگران اصلی این فیلم هستند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: یه عبارت بی‌مزه هست که میگه آدما یه دفعه تغییر نمی‌کنن، این ماییم که دیر به دیر نگاشون می‌کنیم...

فیلم سینمایی «هت‌تریک» روز جمعه 31 فروردین‌ در فانوس خیال ساعت 21:10 تا 22:42 در سالن شماره 4 پردیس سینمایی چارسو به نمایش در می‌آید.

«دایان»

فیلم سینمایی «دایان» به نویسندگی و کارگردانی بهروز نورانی‌پور تولید شده است.

فیلم سینمایی«دایان» که محصول سازمان سینمایی حوزه هنری است، داستانی درباره فردای«جنگ» و افرادی است که در یک روستا زندگی و برای فردای بهتر تلاش می‌کنند.

ناصر باباییان، عبدالله زواره و بهار معروفی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «دایان» روز جمعه 31 فروردین‌ در بخش بازار فیلم ساعت 21 تا 22:35 در سالن شماره 5 پردیس سینمایی چارسو به نمایش در می‌آید.

«یه‌وا»

فیلم سینمایی«یه‌وا» با نام قبلی «کارواجار» اولین ساخته آناهید آباد است و در کنار او تقی علیقلی‌زاده به عنوان تهیه‌کننده حضور دارد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: یه وا زنی ۳۴ ساله، که به اتهام قتل شوهرش تحت پیگرد قانونی است. او برای حفاظت از دخترش فرار را پیشه کرده به محل دور دستی پناه می‌برد و به ناچار در محل جدید مجبور به مقابله با مسائل و دشواری‌ها شده رودرروی آیینه‌ای به نام زندگی می‌شود….

در این فیلم هنرپیشگان شاخص ارمنستان همچون نارینه گریگوریان، شانت هوانیسیان، سرگی توماسیان، ورژ کاسونی، مارجان آودیسیان، روزا آویدیسوا و ... حضور داشته‌اند.

فیلم سینمایی «یه‌وا» روز جمعه 31 فروردین‌ در بخش نمایش ویژه ساعت 23 تا00:45 در سالن شماره 3 پردیس سینمایی چارسو به نمایش در می‌آید.

«دِرساژ»

فیلم سینمایی «دِرساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه و تهیه‌کنندگی روح‌الله برادری و سمیرا برادری تولید شده است.

این فیلم قصه دختری 16 ساله است که در دوراهی ایستاده است و فضای متفاوت و جدیدی را درباره شکل ارتباطات، مشکلات و شرایط نوجوانان امروزی جامعه به تصویر می‌کشد.

بازیگران این فیلم عبارتند از: علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی‌فر، علیرضا آقاخانی، سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی، یسنا میرطهماسب، باسط رضایی، به آفرید غفاری، شایان فصیح زاده، رامبد مطلبی، مهرانا سمامی.

فیلم سینمایی «دِرساژ» روز جمعه 31 فروردین‌ در بخش جشنواره جشنواره‌ها ساعت 23 تا 00:45  در سالن شماره4 پردیس سینمایی چارسو به نمایش در می‌آید.

«پاسیو»

فیلم سینمایی «پاسیو» نخستین تجربه بلند مریم بحرالعلومی به عنوان تنها کارگردان زن در لیست فیلم‌های سینمای ایران در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر است.

در خلاصه داستان «پاسیو» آمده است: گاهی شهر با تمام بزرگی‌اش برای بعضی آدم‌ها همقواره‌ یک پاسیو، کوچک می‌شود!

بهناز جعفری، محدثه حیرت، کریم امینی، یاسمن ترابی، حسین ملکی، بهروز قادری، سحر غمخوار، محمدرسول صفری و بابک انصاری با حضور پوریا پورسرخ و شقایق فراهانی در ‎«پاسیو» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «پاسیو» روز جمعه 31 فروردین‌ در بخش جلوه‌گاه شرق ساعت 15 تا 16:23 در سالن شماره 3  سینما فلسطین به نمایش در می‌آید.

«ماهورا»

فیلم سینمایی «ماهورا» به کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی و حمید آخوندی تولید شده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: در زندگی تو زنی است با چشمانی شکوهمند که لبانش خوشه‌های انگور و لبخندش موسیقی و گل، اما هرکس بخواهد به او نزدیک شود ناپدید می‌شود.

بازیگران این فیلم عبارتند از: ساعد سهیلی، میترا حجار، بهاره کیان افشار، کامران تفتی، احمد کاوری، محسن افشانی، مهدی صبایی، مونا فرجاد، مالک سراج، یوسف مرادیان و داریوش ارجمند.

فیلم سینمایی «ماهورا» روز جمعه 31 فروردین‌ در بخش بازار فیلم ساعت 17 تا 18:48 در سالن شماره 1 سینما فلسطین به نمایش در می‌آید.

بنابراین گزارش، «دسته کبوتر‌ها» محصول کشور کویت، «دریا از دور دست به ما می‌نگرد»، محصول کشورهای اسپانیا و هلند، «جاده رالنگ» محصول کشور هند، «ورای کلمات» محصول کشورهای پرتغال و هلند، «پدر و پسر» محصول کشور ویتنام، «حادثه شبانه» محصول کشور قرقیزستان، «آیات فراموشی» محصول کشورهای شیلی، فرانسه، آلمان و هلند، «حادثه شبانه» محصول کشور قرقیزستان، «زندگی در گذشته پیش رو» محصول کشور آمریکا، «یک نسل» محصول کشور لهستان، «سفر» محصول عراق، بریتانیا، فرانسه، قطر، هلند، «حفار» محصول کشور کره جنوبی،«این است قانون» محصول کشور ایتالیا، «مسیرها» محصول کشورهای بلغارستان،‌مقدونیه و آلمان، «تاراج» محصول کشور قزاقستان، «فرزندان چنگیز» محصول کشور مغولستان، «ال کلاسیکو» محصول کشور عراق و نروژ، «راهزن مست» محصول کشور مجارستان، «ادی» محصول کشور انگلستان، «جبر لاپلاس» محصول کشورایتالیا، «پیامی برای پدر» محصول کشور قزاقستان، از جمله آثار خارجی هستند که در سانس‌های مختلف در پردیس سینمایی چارسو و سینما فلسطین به نمایش در می‌آید. 

منبع: فارس
منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما