شناسهٔ خبر: 25093707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر حزب موتلفه اسلامی در کردستان:

اردوغان با آمریکا و کشورهای اروپایی هم صدا است

سنندج- دبیر حزب موتلفه اسلامی در کردستان با اشاره به اینکه دولت ترکیه، عفرین را اشغال کرده که آن را به‌شدت محکوم می‌کنیم، گفت: اردوغان با آمریکا و کشورهای اروپایی هم‌صدا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمهر، جلیل مهدی عراقی شامگاه پنج شنبه در همایش بزرگ چهار دهه ایستادگی در پرتو گفتمان انقلاب اسلامی که با حضور سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزارشد، گفت: مردم کردستان به اینکه معتقد به دین اسلام و ایرانی هستند، افتخار می کنند.

وی با اشاره به اینکه کردستانی ها برای پیروزی انقلاب زحمات زیادی کشیدند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند، عنوان کرد: مردم این استان برای صیانت از آن انقلاب هم تلاش فراوانی کردند و در مقابل گروهک های ضد انقلاب ایستادند واولین گروه بسیجی به نام پیشمرگان کرد مسلمان را تشکیل دادند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در کردستان بیان کرد: درجنگ تحمیلی هم رژیم بعث عراق با همه توان خود نتوانست حتی یک قدم وارد خاک کردستان شود.

مهدی عراقی ادامه داد: علی رغم تمام تلاش های مذکور مردم این استان هیچ زحمتی برای نظام نداشتند و حتی در زمان بمباران شهرهایشان به نقاط دیگر مهاجرت نکردند.

وی با طرح این سوال که چند درصد برنامه های پنج ساله توسعه در کردستان محقق شده است، عنوان کرد: متاسفانه بیش از ۳۵ درصد این برنامه ها در استان ما محقق نشده آیا در سایر استان های کشور هم همین اندازه بوده است؟.

وی بیان کرد: مقایسه وضعیت کنونی استان با چهل سال پیش امر صحیحی نیست، بلکه باید امکاناتی که در اختیار استان کردستان قرار گرفته با سایر استانها مورد مقایسه قرار گیرد تا میزان خدمت رسانی مسئولان به مردم مشخص شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در کردستان به منشور ۱۰ ماده ای رییس جمهور اشاره کرد و گفت: براساس این منشور می بایست استاندار بوی برای استان ما منصوب می شد که در دولت یازدهم این مهم محقق نشد و در دولت دوازدهم تحقق یافت. 

مهدی عراقی بیان کرد: متاسفانه استاندار بومی استان هم هیچ سازوکار و برنامه ای در اختیار ندارد و هرچند با شعار اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی مردم کار خود را آغاز کرده ولی با تیم اقتصادی که دارد موفقیتی در پیش نخواهد برد.

وی ادامه داد: تیم اقتصادی که همراه استاندار هستند همان تیم در دولت یازدهم هستند که هیچ برنامه و موفقیتی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه  از اینکه دولت ترکیه، عفرین را اشغال کرده نگران هستیم و آنرا بشدت محکوم می کنیم، بیان کرد: انتظار این بود دولت در این رابطه  برخورد مناسبی با رییس جمهور ترکیه داشته باشد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در کردستان اظهارداشت: اردوغان با امریکا و کشورهای اروپایی هم صدا است لازم بود دولت ما پاسخ لازم را در این رابطه به او بدهد.

عراقی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند حمله به سوریه جنایتکارانه است، بیان کرد: ولی رییس جمهور چنین مطالبی را بیان نکرده و حتی آنرا هم محکوم نمی کند.

نظر شما