شناسهٔ خبر: 25093400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

سرما ۱۵۵میلیارد تومان به باغات شاهرود خسارت وارد کرد

شاهرود-نماینده شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به خسارت۱۵۵میلیارد تومانی سرما به باغات شاهرود، گفت: مسئولان باید با تسریع در روند رسیدگی به این مشکل از تبعات اجتماعی آن بکاهند.

صاحب‌خبر -

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، از ارسال نامه‌های جداگانه به وزیران کشور، اقتصاد، کشاورزی و نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه درباره خسارات روزهای گذشته سرمازدگی در شاهرود خبر داد و تأکید کرد: سرمای هفته جاری متأسفانه ۱۵۵ میلیارد تومان شامل ۱۱۸میلیارد و ۲۸۴میلیون تومان در بخش بسطام، ۳۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان در بخش مرکزی شاهرود و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش بیارجمند خسارات برجای گذاشته است.

وی افزود: در بخش بسطام خسارات به باغات از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد، در بخش مرکزی شاهرود از ۱۵ تا ۶۵ درصد و در بخش بیارجمند از ۲۰ تا ۸۰ درصد گزارش‌شده که مراتب برای اقدامات لازم به وزرای ذی‌ربط و استاندار سمنان به‌طور کتبی ابلاغ‌شده است.

عضو خانه ملت گفت: کشاورزان شاهرود و میامی که سال گذشته نیز با خسارات فراوان سرمازدگی روبرو بودند متأسفانه با پیگیری‌های مکرر از سوی مسئولان شهرستانی و علی‌رغم تصویب اعتبارات در ستاد مدیریت بحران، بازهم شاهد جبران خسارات خود نبودند که متأسفانه امسال هم تمام امید و آرزوی آن‌ها با سرمای روز بیست و هشتم فروردین‌ماه۹۷، ناامید شد لذا از مسئولان ارشد دولتی می‌خواهیم تا به وضعیت موجود در شاهرود و به‌خصوص بسطام نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

حسینی شاهرودی تأکید کرد: متأسفانه سرمای هوا در اواخر فروردین‌ماه۹۷ آن‌چنان خساراتی به باغات شاهرود وارد کرده که در برخی موارد با یخ‌زدگی ۱۰۰ درصدی باغات روبرو هستیم و این امر خود می‌تواند تاثیر بسیار منفی بر چرخه اقتصاد شهرستانی بگذارد که قطب کشاورزی استان سمنان محسوب می شود.

وی افزود: یکی از انتظارات ما از دولت این است که طی روزهای آتی تیمی را برای بررسی بیشتر عمق موضوع به شهرستان شاهرود اعزام و نتیجه را به وزارت جهاد کشاورزی و کشور اعلام کنند تا بتوانیم در راستای حمایت از باغدارانی که دچار خسارات شده اند، اقدامات لازم را صورت دهیم.

نظر شما