شناسهٔ خبر: 25093058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مسئول در شهرداری قم:

60 هکتار به ظرفیت پارکسوارهای جمکران اضافه شد

قم - ایرنا - مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آغار عملیات تسطیح و آماده سازی 16 پارکینگ و پارکسوار پیرامون مسجد مقدس جمکران برای ایام نیمه شعبان گفت: امسال 60 هکتار به ظرفیت پارکسوارهای محدوده این مکان مقدس اضافه شده است.

صاحب‌خبر -

سید محسن میرهادی روز پنچشنبه در پایان جلسه هماهنگی ستاد تسهیلات و خدمات سفر زائرین در استانداری قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: علاوه بر این ظرفیت ایجاد شده، 140 هکتار پارکسوار مربوط به سال گذشته نیز در نزدیکترین نقاط به جمکران در حال آماده سازی است.
وی در ادامه، با نامشخص دانستن زمان دقیق آغاز طرح ویژه ترافیکی شهر برای نیمه شعبان و این که این موضوع در کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد تسهیلات در حال بررسی است، افزود: در حوزه ترافیک اقدام ها و برنامه ریزی های خوب و منسجمی رخ داده است.
وی با اشاره به پیش بینی سه محور برای دسترسی شهروندان و زائران به جمکران در این ایام فرخنده و مبارک، اظهار کرد: بلوار پیامبر اعظم (ص) و پارکینگ انسجام نخستین مسیر در نظر گرفته شده است و بعد از تکمیل ظرفیت آن، خودروها به سمت پارکینگ ناظم زاده و خضر نبی (ع) هدایت می شود.
وی از بلوار خلیج فارس، پارکسوار یاوران مهدی(عج) و پارکینگ دارالفقاهه به عنوان دومین مسیر یاد کرد و گفت: بزرگراه امیرکبیر، میدان بقیه الله، پارک سوار طیبی و پارک سوارهای همجوار نیز سومین مسیر تردد و دسترسی زائران نیمه شعبان محسوب می شود.
میرهادی با اشاره به این که شرکت توزیع نیروی برق قم وظیفه تامین روشنایی پارکسوارها را برعهده دارد، افزود: اطلاع رسانی های گسترده ای از طریق نصب بنر در سطح شهر و ورودی های آن صورت خواهد گرفت و در درب های جمکران نیز، پنج پایگاه اطلاع رسانی و ستاد گمشدگان مستقر می شود.
وی با اشاره به آماده سازی حدود 1500 چشمه سرویس بهداشتی در پارکسوارها و مسیر منتهی به جمکران، افزود: 6 بوستان سطح شهر از جمله فدک، امام رضا (ع)، غدیر، نیایش، مهدی و علوی برای اسکان موقت زائران تجهیز شده است.
مدیرکل نظارت بر امور خدمات شهری قم همچنین با اشاره به بازدیدهای دوره ای انجام شده از تجهیزات ایمنی جمکران و آموزش خادمان توسط حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری افزود: تاکنون نزدیک به 62 درخواست صدور مجوز جهت برپایی ایستگاه صلواتی در جمکران، از سراسر کشور به شهرداری قم ارائه شده است.
میرهادی گفت: برای تسهیل در صدور مجوز ایجاد ایستگاه صلواتی کمیته ای متشکل از پلیس راهور، علوم پزشکی و حوزه خدمات شهری شهرداری ایجاد شده و پیش بینی می شود، همانند سال گذشته حدود 160 موکب در سطح شهر و بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا شود.
وی افزود: برای تامین ارزاق عمومی زائران این ایام نیز غرفه هایی در پارکسوارها دایر است.
چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه 97 برابر با 15 شعبان، سالروز میلاد با سعادت و فرخنده منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج) است.
7403 / 1175

نظر شما