شناسهٔ خبر: 25093022 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرماندار دیر:

صرفه‌جویی در مصرف آب فرهنگ‌سازی شود/ اشتغال دولتی جوابگو نیست

بوشهر - معاون عمرانی فرماندار شهرستان دیر گفت: در موضوع آب صرفه جویی آب انباری به مردم آموزش داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی یزدان شناس عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری بخش بردخون اظهار داشت: دولت فعالیت های خوبی بویژه در روستاها داشته که ضرورت دارد دهیاران به مردم گزارش دهند.

وی با تقدیر از عملکرد بنیاد مسکن افزود: با استفاده از اعتبارات نفت پروژه های زیادی در روستاها آغاز شده که باید منصفانه قضاوت کنیم و این فعالیت ها را ببینیم.

یزدان شناس خواستار تکریم ارباب رجوع در ادارات شد و اضافه کرد: حق با مردم است زیرا آنان صاحب انقلاب و نظام هستند و مسؤلیت ها به امانت در دست ما است و باید از سیستم حکومتی راضی شوند.

وی موضوع اشتغال را یادآور شد و گفت: جونان نباید به کار دولتی فکر کنند زیرا اشتغال دولتی جوابگو نیست و باید تسهیلات دولتی به دنبال اشتغال و کارآفرینی بروند و طرح های نو ارایه دهند.

معاون فرماندار شهرستان دیر ابراز داشت: شهرداری و دهیاری ها و ادارات در زمینه مصرف آب صرفه جوبی کنند و ایمه جمعه و جماعات در محافل و مجالس این موضوع مهم را یادآور شوند.

وی از عملکرد برخی بانک ها انتقاد کرد و گفت: در برابر بانک ها نتوانسته ایم کاری کنیم زیرا به تعهدات خود عمل نمی کنند و در زمینه وام های کشاورزی همراه نیستند.

یزدان شناس با بیان اینکه مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات نفت برای اصلاح تقاطع حادثه خیز بردخون کهنه تعیین شده اما تاکنون اختصاص نیافته، ادامه داد: با توجه به مهاجرت کارگران به بخش و افزایش جمعیت بویژه در فصل کشاورزی ۴۰ تن آرد به سهمیه نانوایی های بردخون اضافه شده است که نانواداران نیز باید مقررات را رعایت کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت ساخت و ساز در خارج از محدوده شهری و روستایی، از شرایط شهرداری بردخون ابراز تاسف کرد و گفت: شرایط مالی شهرداری را می دانیم که نتیجه تصمیمات و عملکرد شورا و شهرداری در گذشته است اما در حد توان از شهرداری حمایت می کنیم.

توجه به مشکلات و خواسته های مردم ضروری است

حجت الاسلام محمدجواد عاشوری امام جمعه موقت بردخون اظهار داشت: مردم مشکل دارند و انچنان که به کنسرت اهمیت می دهند برای رفع بی کاری و اشتغال توجه نمی شود.

وی با بیان اینکه چنان خدمت کنیم که باعث رضایت مردم شود، افزود: حضور افاغنه و مهاجرین در فصل کشاورزی زیاد است و نانوایی های منطقه جوابگوی مشتریان نیست و اکنون نیز شیفت ظهر پخت نمی شود.

عاشوری با یادآوری مشکل آب شهر و روستاها، گفت: موضوع مهم سه راه مرگ بردخون کهنه جدی گرفته شود و در اولویت اقدامات قرار گیرد.

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: فعالیت ها و اقدامات خوبی در منطقه صورت گرفت و در نمرات دانش آموزان و مسابقات فرهنگی هنری ورزشی جهش مناسبی داشتیم.

ظهیر محمودی با تقدیر از مشارکت مردم و خیرین در حمایت از تعلیم و تربیت منطقه، افزود: تاسیس مجمع خیرین مدرسه یار و مدرسه ساز و اهدا ۵۰۰۰ متر مربع زمین از مهم ترین اقدامات است.

وی بر همراهی مردم و مسؤلان در گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم تأکید کرد و گفت: معلمان انسان های واسته ای هستند که همگان باید از آنان تجلیل کنند.

لزوم تغییر نگاه برخی نهادها به شوراها

سید محمد حسینی زاده در نشست شورای اداری بخش بردخون با تبریک سالروز شوراها گفت: برخی نهادها مانع خدمات شوراها می شوند و سنگ اندازی می کنند و مانع نتیجه بخشی مطالبات عمومی می شوند که این نگاه باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه شهرداری بردخون در شرایط ویژه ای قرار دارد، افزود:حساب های شهرداری مسدود  شده و پیمانکاران به دنبال مصادره اموال و ماشین آلات شهرداری هستند.

حسینی زاده از کاهش اختیارات کمیته امداد بردخون انتقاد کرد و گفت: با وجود فاصله بردخون تا مرکز شهرستان و ناامن بودن این مسیر شایسته نیست دو کمیته امداد از جمله بردخون در جنوب استان تقلیل خدمات و اختیارات شده شود.

نماینده دهیاران بخش نیز گفت: طرح های هادی روستایی به کندی صورت می گیرد و عملیات بوستان های امید عملکرد دولت را زیر سؤال می برد زیرا کل اعتبارات به آن اختصاص یافته و نتیجه ای نداده است.

مجید حیدری با بیان اینکه نماینده جنوب استان اعتبارات خوبی از نفت جذب کرده، افزود: متاسفانه ادارات در زمینه استفاده از این اعتبارات فعالیت و عملکرد مناسبی نداشته اند.

وی خواستار توجه به امکانات و تجهیزات ورزشی منطقه شد و اضافه کرد: روشنایی استادیوم ورزشی شهید زنگباری انجام نشده و برق و سیستم خنک کننده این ورزشگاه مشکل دارد که مردم حق دارند از ورزش بهره ببرند.

جاده ساحلی نیاز به توجه دارد

حسین درویشی صفت رییس شورای اسلامی بخش بردخون اظهار داشت: جاده ساحلی مشکلات زیادی دارد و به دلیل عدم داشتن شانه و علایم راهنمایی رانندگی شاهد حوادث مرگباری هستیم.

وی از کندی طرح های هادی روستایی گله کرد و افزود: طولانی شدن طرح ها و اتلاف بیت المال مناسب نیست.

درویشی صفت با تجلیل از فرهنگیان و تقدیر از تلاش دهیاران، ابراز داشت: تکریم ارباب رجوع ضروری است و مردم از نیروی انتظامی بخش راضی نیستند.

دهیار روستای سجادیه نیز گفت:برخی از خانواده ها در جنوب سجادیه مشکل برق دارند که امیدواریم این موضوع رفع شود.

علی بردستانی افزود: وضعیت طرح هادی مناسب نیست و انتظار داریم بنیاد مسکن با جدیت فعالیت خود را ادامه دهد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دیر نیز گفت: محور ساحلی دیر بردخون با وجود ماشین آلات و همکاری ادارات شهرستان در حال ساماندهی  است.

حسن زارعی با تاکید بر اصلاح نقاط حادثه خیز، افزود: سه راه بردخون کهنه تقاطع حادثه خیزی است اما اعتباری در این زمینه نداریم.

وی اضافه کرد: پل دسترسی به خورخان در حال انجام است و روکش این مسیر نیز انجام می شود.

دهیار روستای شهنیا نیز با تقدیر از همراهی ادارات گفت: پاکسازی حاشیه جاده بردخون شهنیا و شهنیا تا سه راه بردخون ضروری است زیرا حاشیه این مسیر خطرساز شده است.

رضا حصیری افزود: نیمه شعبان طرح ازدواج آسان در روستای شهنیا برگزار می شود اما نیازمند همکاری و مشارکت ادارات و مردم هستیم.

در اجرای طرح ها ۵۲ درصد پیشرفت داریم

آرمان جلایی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دیر اظهار داشت: بنیاد مسکن شهرستان فعالیت زیادی داشته که اعطای ۳۰۹ فقره تسهیلات احداثی، ۱۷۵ فقره وام تعمیری، نقشه برداری ۱۱ روستا از این نمونه است.

وی افزود: صدور ۳۰۰ سند، ۳۵۵ کارشناسی استعلامات، احداث ۶۸ واحدی مسکن محرومان با ۴۵ درصد پیشرفت و ساخت کتابخانه دوراهک با ۴۱ درصد پیشرفت بخشی از فعالیت ها است.

جلایی با بیان اینکه قبل از سال ۹۶ حدود ۱۰۳۳۰۰ مترمربع بهسازی معابر در روستاهای بخش شده، گفت: در سال گذشته ۴۰۴۰۰ متر مربع بهسازی معابر در روستاها داشته ایم که رشد بیش از ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

رییس بنیاد مسکن شهرستان دیر ابراز داشت: پروژه های نفت زمانبندی ۲۰ ماهه دارد و تنها ارگانی که در پروژه های نفت فعال بوده بنیاد مسکن است و در این زمینه بنیاد دیر بیشترین مشارکت داشته است.

وی با بیان اینکه بوستان های امید نقطه ضعفی برای بنیاد مسکن است، ادامه داد: بدون پول کار ممکن نیست اما با وجود اینکه فقط ۲۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته اما پیشرفت ۵۲ درصدی داشته ایم.

ضرورت خرید و استفاده از کالاهای ایرانی

علی اخلاقی  بخشدار بردخون اظهار داشت: در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده همگان با تعصب کالای ایرانی خرید,کنیم و تولیدکنندگان نیز کیفیت را افزایش دهند.

وی افزود: بنیاد مسکن تلاش کند طرح های نیمه تمام مانند بوستان های امید، زیرسازی و آسفالت معابر روستایی، چمن های ورزشی و واگذاری سندهای منازل روستایی را در اولویت قرار دهد.

اخلاقی با بیان اینکه برخی روستاهای ساحلی مشکل آب دارند، اضافه کرد: امیدواریم با تکمیل و راه اندازی آب شیرین کن شهرستان، روستاهای خط ساحلی مانند کالو و دمیگز از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شوند.

بخشدار بردخون با یادآوری بحران آب، گفت: ۹۲ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود که نیاز به تحولات بزرگی داریم و مهم ترین آن فرهنگ سازی با پشتوانه قانون است.

وی توجه به روستاها را مهم دانست و ابراز داشت: از ابتدای سال با همراهی مدیران شهرستان و بخش برنامه دهگردی را برای رفع مشکلات روستاها آغاز کرده ایم.

نماینده عالی دولت در بخش خواستار اولویت بندی شهرداری و دهیاری ها در اجرای پروژه ها شد و اضافه کرد: انجام پروژه ها رضایتمندی عمومی را به دنبال دارد  و در این زمینه مردم نیز مشارکت کنند.

وی افزود: مردم دو چیز از مسؤلان می خواهند که خدمت و احترام است که امیدواریم در این زمینه تلاش کنیم و از ظرفیت های منطقه بهره بیشتری ببریم.

بخشدار بردخون گفت: ادارات گاز، برق و تامین اجتماعی آمادگی خود را برای احداث ساختمان اداری در منطقه اعلام نموده اند که نیازمند همکاری شهرداری و شورای شهر هستیم.

وی از عدم حضور برخی از ادارات بخش در نشست های اداری گله کرد و افزود: همه ادارات و نهادهای مستقر در بخش باید به صورت منظم و مستمر در جلسات و برنامه ها شرکت کنند

نظر شما