شناسهٔ خبر: 25092938 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر خارجه موقت آمریکا و نماینده سازمان ملل در یمن دیدار کردند

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، وزیر خارجه موقت این کشور و نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن دیدار و بر لزوم ازسرگیری مذاکرات به منظور پایان دادن به جنگ یمن تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که حمایت‌های همه جانبه واشنگتن از ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی در جنگ یمن ادامه دارد، «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با وزیر خارجه موقت آمریکا دیدار کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای درباره دیدار «جان سولیوان» با آقای گریفیتس  در واشنگتن منتشر کرد.

در بیانیه «هیثر نورت» آمده که وزیر خارجه موقت آمریکا در این دیدار از اقدامات و تلاش نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن تشکر کرد و بر حمایت آمریکا از تلاش‌ها به منظور از سرگیری مذاکرات بین طرف‌های درگیر تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده که این دو درباره وضعیت ناگوار انسانی و لزوم ارسال کمک‌های انسانی به میلیون‌ها غیرنظامی یمنی صحبت کردند.

در این بیانیه تصریح شده که آنها، «توافق دارند که راه رو به جلو برای حصول به صلح، رفاه و امنیت در یمن، از طریق نیل به توافق سیاسی خواهد بود؛ توافقی که به سازش و دادن امتیاز از سوی همه طرف‌ها نیاز خواهد داشت».

تاکید این مقام آمریکایی و سازمان ملل بر لزوم حصول به راه حل سیاسی در حالی صورت گرفته که حملات ائتلاف متجاوز عربستان سعودی و امارات متحده عربی به یمن از بیش از سه سال قبل تاکنون با حمایت‌های آمریکا و انگلیس همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما