شناسهٔ خبر: 25092901 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر اقتصاد و دارایی :

امنیت موجود کشور زمینه سرمایه گذاری را فراهم کرده است

کرمان - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ممکن است در حوزه اقتصاد فراز و نشیب های داشته باشیم، اما کشور ما به لحاظ اقتصادی و اجتماعی کشور امنی برای سرمایه گذاران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، مسعود کرباسیان عصر پنجشنبه در آیین افتتاح کارخانه 60 هزار تنی فروکروم رفسنجان افزود: سرمایه گذار خارجی برای مشارکت در چنین طرح چند میلیاردتومانی اعتماد کرده و به کشور آمده که این اعتماد درست است.
وی ادامه داد: زیرا ایران کشوری غنی و با فرهنگ و برخوردار از نیروی انسانی کیفی زیادی است و بعد از کشور روسیه بیشترین همسایه را در منطقه دارد.
وزیرامور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: عملکرد مناطق ویژه در استان کرمان موفقیت آمیز بوده است و این مناطق با ایجاد ارزش افزوده به اقتصاد کمک زیادی می کنند.
وی با اشاره به مزیت های کارخانه فروکروم رفسنجان افزود: با احداث این کارخانه از خام فروشی پرهیز می‌شود و این کار بسیار موثری است.
کرباسیان بروکراسی اداری را زمان بردانست و اظهار امیدواری کرد پروژه هایی که امروز کلنگ زنی کردیم زمینه‌های فعالیت‌های دیگر را فراهم کند و در آینده شاهد اشتغال کامل در این منطقه باشیم.
وی افزود: صحنه عمل فقط در زمان جنگ خودش را نشان نمی داد بلکه اقداماتی که باعث شد با وجود همه تحریم ها کمک کردند که کشور روی پای خود بایستد با اهمیت است .
کرباسیان با بیان این مطلب که وزارت اقتصاد و دارایی از بخش خصوصی حمایت می کند تاکید کرد: عزم جدی در همه مسئولان وجود دارد و امیدواریم با کمک شما برای فرزندانمان آینده خوبی بوجود بیاوریم.
کارخانه 60 هزار تنی فروکروم رفسنجان عصر امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در شمال غرب استان کرمان به بهره برداری رسید.
مدیر عامل شرکت تاپ اکو خاورمیانه مجری طرح گفت: مقدمات ساخت کارخانه فروکروم رفسنجان با مشارکت سرمایه گذار چینی طرح از سال 93 آغاز شده است و امروز فاز اول طرح با ظرفیت 60 هزار تن آلیاژ فروکروم به بهره برداری رسید.
محمد حسن رنجبرزاده افزود: با افتتاح این کارخانه ضمن اشتغالزایی برای 150 نفر و جایگزین کردن صنعت به جای محصول پسته در این منطقه از مصرف بی رویه آب جلوگیری می شود.
وی اظهار کرد: این طرح در زمینی به مساحت 280 هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد تومان انجام شده است.
وی تاکید کرد: همچنین کلنگ زنی 2 کارخانه کروفروم کم کربن و پرکربن به میزان 60 میلیون دلار امروز انجام شد. که تا 2 سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.
به گزارش ایرنا ،عصر روز پنجشنبه با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی در مجموع به ارزش یک هزار و 300 میلیادر تومان پروژه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افتتاح و کلنگ زنی شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی که چهارشنبه شب به همراه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی وارد کرمان شد امروز (پنجشنبه )با فعالان اقتصادی استان کرمان دیدار و گفت و گو کرد.
7437/ 5054

نظر شما