شناسهٔ خبر: 25092820 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جلیلی:

مرزهای کشور باید به دروازه صادرات تبدیل شود

سنندج - ایرنا - سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: مرزهای کشور می تواند موقعیت بسیار خوبی برای مرزنشینان باشد البته مرزها باید به دروازه صادرات تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلیلی شامگاه پنجشنبه در همایش چهار دهه پایداری و مقاومت در سایه گفتمان انقلاب اسلامی در سالن نور تبلیغات اسلامی استان کردستان اظهار کرد: برخی از دیدگاه ها این است که معیشت کولبران مورد توجه قرار گیرد در حالیکه می توان از همین موقعیت مرز استفاده کرد تا مرزنشینان به بازرگان و تاجر تبدیل شوند.
وی افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال حمایت از تولید ملی مزین شده، لازم است بازارهای تازه ای برای تولیدات داخلی پیدا کرد که مرزها این موقعیت را فراهم می کند تا با توسعه صادرات، تولیدات داخلی رونق بگیرد و جامعه به پویایی و تحول برسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به برکت انقلاب توفیق یافتیم بسیاری از باورهای دینی خود را تجربه کنیم، تاکید کرد: مردم ایران با انقلاب حیات و هویت جدیدی پیدا کردند آنها انتخاب خود را کرده و پای کار آمدند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: فرق انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها در این است که انقلاب اسلامی، نگاهش به قله ها است و ملت ما به حداقل ها راضی نمی شوند.
وی با اشاره به هراس دشمنان از نظام جمهوری اسلامی و برنامه های استکبار برای مقابله با موفقیت های ایران افزود: راه اندازی 200 شبکه ماهواره ای و برنامه سازی به زبان فارسی به خاطر پرکردن اوقات فراغت مردم ایران نیست بلکه دشمنان از این طریق وحدت و همبستگی ملت را هدف قرار داده اند.
جلیلی درادامه با دعوت ازجناح های مختلف برای اتحاد بیشتر گفت: کسانی که در طول 40 سال عمر انقلاب برای نظام دلسوزی کردند امروز باید با تمام توان برای سربلندی ایران تلاش کنند.
وی یادآور شد: روشنفکران باید درد اصلی جامعه را پیدا کرده و با تمام توان برای رفع مشکلات اساسی تلاش کنند و برخی مسایل حاشیه ای باعث به کنار گذاشتن مساله و مشکل اصلی جامعه نشود.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تحولات سوریه اظهار کرد: برخی شایعه استفاده از سلاح شیمیایی را در این کشور مطرح کردند و بدنبال آن کشورهای غربی بدون داشتن مستندات به سوریه حمله موشکی کردند.
وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق شهرهای سردشت و حلبچه را با بمب های شیمیایی مورد حمله قرار داد اما همین قدرت های غربی هیچ بیانبه ای در جهت محکوم کردن آن صادر نکردند.
در ابتدای این نشست جلیل محمد عراقی رئیس حزب مؤتلفه اسلامی در کردستان، ماموستا اقبال بهمنی رئیس مرکز بزرگ اسلامی کردستان و حجت الاسلام سیدمحمد سادات معاون امور مذهبی دفتر نمایندگی ولی فقیه در کردستان نیز مطالبی در خصوص وضعیت کنونی این استان بیان کردند.
سعید جلیلی که روز چهارشنبه به استان کردستان سفر کرده با سفر به شهرستان های مریوان و بانه با مردم این 2 شهرستان دیدار کرده و امروز نیز با جمعی از مردم در سنندج دیدار و گفت و گو کرد.
3020/9102 **شبس*1488 **

نظر شما