شناسهٔ خبر: 25092746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

فعالیت های علمی پژوهشی حوزه کاشان به روایت آمار

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان از برگزاری ۲۷۲ دوره های آموزشی و پژوهشی در مدارس علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مهدی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان با تشریح فعالیت های پژوهشی سال گذشته حوزه علمیه کاشان، برگزاری 272 دوره آموزشی و پژوهشی، برگزاری 28 مورد کرسی های آزاد اندیشی، نظریه پردازی و نشست های علمی، حمایت از نشریات پژوهشی تحقیقی، مقالات و محصولات پژوهشی مدارس، وارد کردن 895 عنوان کتاب به سامانه ثبت کتاب مدارس، تقدیر از 44 طلاب و استاد پژوهشگر مدارس علمیه، الزام مدارس علمیه برای فعال کردن کتابخانه ها و مشخص کردن مسئول برای هر کتابخانه، ارسال 330 مقاله به جشنواره علامه حلی توسط مدارس علمیه، و تقدیر از یازده نفر از برگزیدگان دور قبل جشنواره را از مهمترین فعالیت های این معاونت در سال گذشته عنوان کرد .

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، آموزش پژوهش در مدارس علمیه  منطقه کاشان را از دیگر برنامه های این معاونت در سال گذشته عنوان کرد و ابراز داشت: در سال جاری نیز فعالیت های  پژوهشی و برگزاری جشنواره ها در مدارس علمیه منطقه کاشان با جدیت بیشتر استمرار خواهد داشت.

 وی، برگزاری همایش حوزه انقلابی را از دیگر فعالیت های معاونت پژوهش حوزه کاشان در سال گذشته برشمرد و ادامه داد: با توجه به اینکه 70درصد چاپ کتاب تحت عنوان زندگی نامه علمای کاشان به پایان رسیده است، در سال جاری با تکمیل آن طی مراسمی از این کتاب رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام اسماعیلی، رویکرد سال جدید حوزه علمیه کاشان را استمرار فعالیت های پژوهشی عنوان کرد و با اشاره به جایگاه بسیار بالای پژوهشی  مدارس علمیه این منطقه، گفت: به دلیل فعالیت های چشمگیری که طلاب کاشان در بخش های علمی دارند، حوزه این منطقه در ردیف پنجم پژوهشی حوزه های علمیه کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه  با کمبود منابع مالی در حوزه پژوهشی روبرو هستیم، افزود:  هرچند شهرستان کاشان، استان نیست و جایگاه استانی ندارد، اما تمام تلاش خود را در حد استان در زمینه پژوهشی انجام داده ایم و حوزه علمیه قم نیز توقع استانی در تمام زمینه ها را از حوزه کاشان دارد.

انتهای پیام

نظر شما