شناسهٔ خبر: 25092718 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل| ‌به بهانه لایحه مناطق آزاد‌ از حق اردبیل در گردنه حیران نمی‌گذریم

R41374/P36439/S6,49/CT11

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توان به بهانه لایحه مناطق آزاد، از حق استان در بحث گردنه حیران صرف‌ نظر کرد.

صاحب‌خبر -

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد در اردبیل از مهمترین راهبردها برای توسعه و پیشرفت منطقه و از مطالبات اصلی مردم با توجه به زیرساخت‌های موجود در منطقه بوده که تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم زمینه تصویب این طرح را در مجلس فراهم کنیم.

وی با اشاره به برخی موانع بر سر راه تصویب ایجاد منطقه آزاد در استان‌ها بیان کرد: استان‌های دارای منطقه آزاد، عموما تمایل زیادی برای ایجاد این منطقه در استان‌های رقیب و تصویب این لایحه ندارند و این امر سبب کندی در روند تصویب این لایحه می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به نامگذاری سال و برخی مسائل حاشیه‌ای پیرامون مناطق آزاد موجود، تلاش و جدیت بر این است تا تاخیر دو ماهه در ورود لایحه ایجاد منطقه آزاد استان به صحن ایجاد کنیم.

بدری با بیان اینکه تقسیم کار دقیقی برای انجام کار در رایزنی با نمایندگان سایر استان‌ها انجام شده است، گفت: از همه بزرگان و نمایندگان سابق که با روابط دوستانه می‌توانند با نمایندگان حاضر ایجاد ارتباط کنند درخواست می‌کنیم در این مسیر ما را همراهی کنند تا بتوانیم زمینه تصویب لایحه منطقه آزاد استان را فراهم آوریم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کار بزرگ ما بعد از تصویب لایحه، جذب سرمایه‌گذاران توانمند به استان خواهد بود و بازاریان استان نقش پررنگی در این بحث دارند که امیدواریم در این زمینه بتوانیم گام‌های اساسی برداریم.

با اشاره به برخی مباحث اخیر پیرامون گردنه حیران تصریح کرد: نمی‌توان به بهانه لایحه مناطق آزاد، از حق استان در بحث گردنه حیران صرف‌ نظر کرد و در این زمینه پیگیر حقوق استان اردبیل هستیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما