شناسهٔ خبر: 25092715 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرمان| بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه با حضور وزیر اقتصاد در رفسنجان افتتاح و کلنگ‌زنی شد+تصاویر

R7860/P36439/S6,67/CT7

با حضور کرباسیان وزیر اقتصاد در استان کرمان ۱۲۶۴ میلیارد تومان پروژه با حضور وزیر اقتصاد در رفسنجان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رفسنجان، مسعود کرباسیان امروز در دومین روز از سفر خود به استان کرمان به شهرستان رفسنجان سفر کرد و در این سفر پروژه‌هایی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

در سفر نیم‌روزی وزیر اقتصاد به رفسنجان 1264 میلیارد تومان پروژه در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

وزیر اقتصاد در این سفر شهرک سرمایه گذاری چین در ایران را به وسعت 500 هکتار کلنگ‌زنی کرد، این شهرک در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان واقع شده است.

به گزارش تسنیم کارخانه 60 هزار تنی فروکروم منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نیز با حضور کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد که با بهره‌برداری از این پروژه از خام‌فروشی کرومیت در کشور جلوگیری و به وارد کننده این ماده معدنی تبدیل شدیم.

در سفر کرباسیان به رفسنجان عملیات اجرایی احداث فاز اول پالایشگاه 20 هزار بشکه‌ای میعانات گازی و افتتاح خطوط انتقال و پست برق 230 کیلو ولتی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نیز آغاز شد.

اسدالله انصاری مدیر پروژه پالایشگاه 20 هزار بشکه‌ای میعانات گازی در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رفسنجان اظهار‌داشت: پالایشگاه میعانات گازی مرآت آریا یک واحد تولیدی از میعانات گازی است که فاز اول آن با ظرفیت 5 هزار بشکه حداکثر تا 14 ماه آینده با هزینه 50 میلیاردی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه سطح اشتغال نیروی کار در فاز اول حدود 125 نفر به‌صورت مستقیم است و به‌صورت غیر مستقیم برای حدود 300 نفر اشتغالزایی می‌شود گفت: هزینه‌هایی که بخش خصوصی باید در پروژه انجام می‌داده، بیش از سهم خود انجام داده و در حال حاضر باید با همکاری بانک‌ها تسهیلات بانکی اخذ شود.

مدیر پروژه پالایشگاه 20 هزار بشکه‌ای میعانات گازی بیان کرد: 90 درصد ساخت ماشین‌آلات این کارخانه در داخل کشور ساخته می‌شود و تمام محصول این کارخانه صادراتی است و اصلا به مصرف داخل نمی‌رسد.

علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رفسنجان اظهار‌داشت: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را 500 هکتار افزایش دادیم و امروز حدود 420 میلیارد تومان پروژه افتتاح شد و حدود 844 میلیارد تومان هم کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش تسنیم در سفر کرباسیان وزیر اقتصاد به استان کرمان، نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان اقتصادی استان کرمان در هتل پارس کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما