شناسهٔ خبر: 25092699 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دوشنبه درباره صلاحیت «پامپئو» برای سمت وزارت خارجه آمریکا، رای‌گیری می‌شود

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد که دوشنبه هفته آینده در این کمیته درباره صلاحیت نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای سمت وزارت خارجه، رای‌گیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک هفته پس از انجام جلسه بررسی صلاحیت «مایک پامپئو» به عنوان وزیر خارجه پیشنهادی جدید آمریکا در کمیته روابط خارجی سنا، دوشنبه هفته آینده به عنوان روز رای گیری در این کمیته اعلام شد.

«باک کورکر» رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا عصر پنجشنبه به وقت این کشور از برگزاری رای گیری دوشنبه هفته آینده در این کمیته به منظور تعیین تکلیف صلاحیت «مایک پامپئو» به عنوان وزیر خارجه این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه هیل نزدیک به کنگره آمریکا، به نظر می‌رسد که پامپئو قادر به کسب آرای مورد نیاز جهت تایید صلاحیت توسط کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیست.

با توجه به اینکه در این کمیته، جمهوریخواهان یک عضو بیشتر از دموکرات‌ها دارند و «رند پال« سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی رسما مخالفت خود را با پامپئو اعلام کرده، کار تایید صلاحیت او از کمیته روابط خارجی، به رای گیری در صحن سنا کشیده خواهد شد.

در گزارش «هیل» آمده است: «بردن پامپئو به صحن سنا علی رغم ناتوانی او در جلب اکثریت آرای کمیته روابط خارجی، یک اقدام غیرمعمول خواهد بود. بنا بر اعلام دفتر مورخان سنای آمریکا، قبلا تنها یک بار چنین کاری برای تایید صلاحیت یک عضو کابینه انجام شد و آن در سال ۱۹۴۵ و زمانی بود که رئیس‌جمهور فرانکلین روزولت هنری والاس را به عنوان وزیر تجارت انتخاب کرد».

انتهای پیام/

نظر شما