شناسهٔ خبر: 25092628 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ناصرپور مطرح کرد:

دانش‌نامه دفاع مقدس؛ یک موضوع فرهنگ‌ساز برای تربیت نسل جوان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که دانشنامه دفاع مقدس تنها یک کتاب نیست، گفت: دانش‌نامه دفاع مقدس موضوع فرهنگ ساز برای تربیت نسل جوان و انسجام انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‍‌های دفاع مقدس لرستان در دومین جلسه شورای هماهنگی دانش‌نامه دفاع مقدس شهرستان کوهدشت که پنج‌شنبه، 30 فروردین در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: تا هنگامی‌که سایه ولایت روی اقدامات و فعالیت‌های مسئولان باشد، راه خدا ادامه دارد و کسانی‌که در این راه قدم بردارند خستگی‌ناپذیرند و مجاهدین فی سبیل الله در راه خدا هستند.
وی با تقدیر از زحمات مسئولان شهرستان کوهدشت در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: شهرستان کوهدشت 550 شهید، 1400 جانباز و 63 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کرده است.
ناصرپور با اشاره به نقش دفاع مقدس در تامین امنیت ملی، اضافه کرد: دانش‌نامه دفاع مقدس موضوع یک فرهنگ‌ساز برای تربیت نسل جوان است که باعث بقا، پایداری و انسجام انقلاب اسلامی خواهد شد و نتیجه آن تولید اقتدار و امنیت ملی است.

دانش‌نامه دفاع مقدس؛ یک موضوع فرهنگ‌ساز برای تربیت نسل جوان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ماموریت بنیاد را به چهار حوزه حفظ، نشر، ترویج و انتقال آثار دفاع مقدس تقسیم کرد و گفت: این چهار حوزه کارکرد اساسی و اصلی بنیاد در سطح کشور است.
وی گفت: بنیاد حفظ آثار یک جایگاه قانونی و مستقل دارد که به هیچ ارگان نظامی وابسته نیست و افرادی با اخلاص که روحیه خستگی‌ناپذیر و بسیجی دارند در آن خدمت می‌کنند.
ناصرپورادامه داد: قبل از انقلاب سطح مدیریتی حاکم، مدیریت مادی‌گرایی لیبرالیسم بود که بر اساس سود و زیان بود و متاسفانه بعضی مدیران از آن پیروی می‌کنند این در حالی‌است که مدیران ما باید روحیه جهادی و مدیریت جهادی داشته باشند.
وی گفت: مدیریت جهادی محصول تفکرات نظام جمهوری اسلامی است که قالب و ماهیت آن امضا شده با خون شهداست، مصداق آن عزیزانی که خونشان بی‌ریا به زمین ریخته شد و زمین ایران را با خونشان مطهر کردند.
ناصرپور با اشاره به تلاش‌های آمریکا، انگلستان و فرانسه برای یکسان‌سازی اذهان عمومی، بیان کرد: آنها سعی می‌کنند ذهن مردم دنیا را با ابزارهایی همچون اینترنت به یک سمت و سو هدایت کنند تا فرهنگ لیبرالیسم خود را به دنیا غالب کنند و دنیا را به سمت فرهنگ مادی‌گرایی و لاابالی‌گری سوق دهد.
وی با بیان این‌که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک سازمان هویت‌ساز و انسجام‌بخش است که در همبستگی و پیوند ملی مؤثر است و محصول آن یک کار فرهنگی است، اظهارکرد: این بنیاد در تلاش است تا این ارزش‌ها را که مایه افتخار و نشان‌دهنده فرهنگ غنی کشورمان است از نسل اول انقلاب به نسل‌های بعد منتقل کند.

انتهای پیام

نظر شما