شناسهٔ خبر: 25092590 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اشتباهی که می‌تواند به ضرر تیم امید و بزرگسالان کاراته باشد

استفاده از یک کادر برای هدایت تیم‌های ملی امید و بزرگسالان کاراته، اشتباهی است که می‌تواند به ضرر هر دو تیم تمام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مسابقات انتخابی تیم ملی امید کاراته مردان، ۲۰ فروردین ماه به میزبانی تهران برگزار شد و کاراته کاهای اردونشین برای شرکت در تمرینات تیم ملی معرفی شدند. این مسابقات در حالی برگزار شد که فعلا خبری از کادرفنی تیم ملی امید نیست. البته در سال‌های قبل شاهد بوده‌ایم هدایت تیم ملی امید را سرمربی تیم بزرگسالان بر عهده داشته اما، با شرایط موجود در تقویم امسال فدراسیون کاراته ایران، تا حدودی این مسئله می‌تواند باعث افت عملکرد تیم بزرگسالان شود.

هدایت تیم ملی بزرگسالان در اختیار "شهرام هروی" به عنوان سرمربی است و شهاب سلطانی، حسین روحانی و سعید حسنی‌پور به عنوان مربیان تیم ملی در کنار او هستند که در صورت انتخاب نشدن کادرفنی برای تیم امید، باید هدایت این تیم را هم بر عهده بگیرند، کاری که در تیم‌های کاراته بانوان مدتی است کنار گذاشته شده و یکی از اقدامات مثبت فدراسیون است.

تیم ملی بزرگسالان سالی بسیار پرترافیک و مهم را پیش رو دارد و مسابقاتی چون لیگ‌ جهانی کاراته وان ترکیه، مسابقات قهرمانی جهان، مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسایی ۲۰۱۸ جاکاراتا را مقابل خود می‌بیند و کادرفنی تیم ملی باید تمام توان خود را برای موفقیت تیم ملی در این رویدادهای مهم به کار گیرد.با این اوصاف در صورتی که "هروی" بخواهد در کنار تیم بزرگسالان، هدایت تیم امید را نیز بر عهده بگیرد بدون شک باعث لطمه بر موقعیت هرد دو تیم خواهد شد.

کما اینکه تصمیمی که در بخش بانوان گرفته شد و کادرفنی تیم‌های ملی از یکدیگر مجزا شدند، در روند رو به رشد کاراته‌کاهای بانوان ایران تاثیر مستقیم داشته و برای مردان هم می‌تواند همین سیاست به کار رود. با همه این اوصاف فعلا بعد از گذشت چند روز از پایان مسابقات انتخابی تیم ملی امید هنوز کادرفنی برای این تیم انتخاب نشده و لازم است مسئولان فدراسیون هر چه سریع‌تر تکلیف کادر مربیگری تیم ملی امید را روشن کنند. البته برگزاری مسابقات انتخابی بدون مشخص بودن کادر فنی، از اتفاقات عجیبی است که رخ می‌دهد.

غلامرضا دباغیان سرمربی سابق تیم ملی کاراته ایران در این مورد به ایسنا گفت: با توجه شرایط امسال تقویم مسابقات تیم ملی کاراته، به نظر من بهتر است کادرفنی تیم‌ ملی امید و بزرگسالان از یکدیگر جدا باشد. اگر این اتفاق رخ دهد فشار کاری از روی کادرفنی تیم بزرگسالان برداشته می‌شود که در بهتر پیش رفتن برنامه‌های تیم ملی کمک کننده است.

او همچنین در مورد حذف وزن ۵۵- کیلوگرم از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز گفت: این مسئله نمی‌تواند بر روی عملکرد تیم ملی ایران تاثیر بگذارد و ما در وزن‌های دیگر شانس زیادی برای کسب مدال داریم. 

انتهای پیام

نظر شما