شناسهٔ خبر: 25092561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جاده پارس آباد - سربند چهار بانده می شود

اردبیل - ایرنا - فرماندار پارس آباد مغان گفت: امسال 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای طرح چهار بانده کردن مسیر پارس آباد به سربند پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، اکبر صمدی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات طرح های حوزه راه و شهرسازی در پارس آباد تسریع در روند اجرای این طرح را از خواسته های به حق و جدی مردم این منطقه دانست و گفت: این جاده ترانزیتی از راه های ارتباطی پرتردد و حادثه خیز استان محسوب می شود که با اتمام این طرح شاهد کاهش چشمگیر حوادث جاده ای و افزایش رضایتمندی مردم خواهیم بود.
او با بیان اینکه بر اساس نتایج آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن ، آمار جمعیت برخی محله های شهری و روستاهای پارس آباد از تعداد جمعیت مراکز برخی شهرستان های استان بیشتر است، ادامه داد: انتظار می رود مسئولان استانی سهم شهرستان پارس آباد را با لحاظ برخی ویژگی ها، در توزیع و تخصیص اعتبارات سهم شهرستان را ویژه در نظر بگیرند.
وی تعداد روستاهای تابعه این شهرستان را 300 روستا ذکر کرد و گفت: خدمات رسانی به روستاییان و اجرای طرح های عمرانی و توسعه ای در مناطق روستایی و عشایری سبب افزایش تولید، مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها همچنین رفع معضل حاشیه نشینی می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل هم چهار بانده کردن راه ارتباطی پارس آباد - سربند را یکی دیگر از طرح های مهم و بزرگ ملی در منطقه دانست و گفت: برای این طرح ملی که اولویت نخست راه و شهرسازی در منطقه به شمار می رود 240 میلیارد ریال قرارداد شده تا این طرح با شتاب بیشتری اجرا شود.
محبوب حیدری اظهار کرد: در تلاش هستیم با تکمیل و اتمام و بهره برداری از این طرح در سال 97، شرمنده مردم نباشیم.
وی همچنین افزود: کار احداث ساختمان کتابخانه مرکزی شهرستان پارس آباد نیز پس از سال ها وقفه، به زودی از سر گرفته می شود.
وی بیان کرد: برای تکمیل این طرح به عنوان یکی از طرح های مهم و اولویت دار راه و شهرسازی حدود 35 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گزارش ایرنا، طرح کتابخانه مرکزی پارس آباد که که حدود 10سال از شروع عملیاتی اجرایی آن می گذرد از سالها قبل به دلیل نبود اعتبار عملا متوقف شده است.
حیدری از تکمیل و افتتاح ساختمان بخشداری اسلام آباد تا یک ماه آینده و نیز احداث یک باب خانه محله و یک باب خانه سلامت هر کدام با زیربنای 200متر مربع تا پایان سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: خانه محله پس از ساخت تحویل شهرداری و خانه سلامت به شبکه بهداشت و درمان تحویل داده می شود.
او با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های منحصر بفرد شهر پارس آباد ، از تخصیص قیر رایگان به این شهر خبر داد و نسبت به اجرای طرح های خدماتی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی و برنامه های توانمندسازی در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی تاکید کرد.
پارس آباد در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7121/6016

نظر شما