شناسهٔ خبر: 25091892 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

نقاط کور ارتباطی راه های استان کرمانشاه اصلاح می شود

کرمانشاه - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اصلاح نقاط کور ارتباطی جاده های استان کرمانشاه بخصوص پوشش ریلی کرمانشاه به ملایر تا شهریور ماه امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در جلسه روند پیگیری بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه در فرمانداری ثلاث و باباجانی افزود: بعد از زلزله کرمانشاه مجموعه اقدام های حوزه ارتباطات، این استان را از رتبه 22 کشوری هفت رتبه بهبود داده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون کرمانشاه 500 دکل مخابراتی دارد، وعده داد که در سال 97، 80 دکل ارتباطی در راه های استان نصب شود و نقاط کور ارتباطی این راه ها برطرف شود.
به گفته او، بزرگترین مشکل نصب دکل در مناطق کوهستانی تامین برق است که اگر آلودگی هوا وجود نداشته باشد می توان به وسیله سلول های خورشیدی تامین برق کرد اما به دلیل وجود ریزگردها نمی توان از سلول های خورشیدی استفاده کرد.
وی همچنین از قطعی بودن ایجاد شبکه فیبرنوری برای مرز سومار خبر داد و در خصوص ایجاد شبکه فیبرنوری در بازارچه های مرزی شیخ صله، تیله کوه و شوشمی نیز وعده پیگیری داد.
آذری جهرمی، دستور داد که لیست نقاط کور جاده های استان کرمانشاه تهیه و نسبت به رفع آن ها اقدام شود.
وی افزود: در مسیر سرپل ذهاب تا تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث و باباجانی پنج روستا مشکل آنتن دهی دارند که باید تا شهریور امسال برطرف شود.
وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در خصوص روند بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه نیز بیان داشت: تعداد پیمانکاران مشغول به کار تناسبی با وسعت خرابی ها ندارد و اگر بخواهیم لااقل خانه های روستایی تا شهریور ساخته شوند لازم است برای تسریع در ساخت و ساز از پیمانکاران غیربومی هم استفاده شود.
آذری جهرمی، تنفس 6 ماهه تسهیلات را شامل معافیت از سود بانکی دانست و به بانک ها در خصوص رعایت این موضوع تاکید کرد.
او در پایان از ساخت 50 واحد 60 متری در پنج مجتمع 10 واحدی از محل کمک های مردمی کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای زوج های جوان در سرپل ذهاب خبر داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز هزار و 235 طرح ارتباطی استان کرمانشاه با 2 هزار و 950 میلیارد ریال سرمایه گذاری را افتتاح کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7457/8066

نظر شما