شناسهٔ خبر: 25091889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر ارتباطات:

مشکلات زلزله‌زدگان کرمانشاه را به دولت منتقل می‌کنم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گلایه‌های مردم زلزله‌زده کرمانشاه از مسوولان و سیستم بانکی مبنی بر عدم تحقق امهال وام زلزله‌زدگان کرمانشاهی را به دولت منتقل می‌کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که عصر امروز در شهرستان ثلاث باباجانی برگزار شد، اظهار داشت: تا شهریور امسال مشکلات فیبرنوری و خدمات شبکه‌های اینترنتی در مناطق روستایی استان کرمانشاه حل می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: حجم تخریب‌های زیرساختی ناشی از زلزله اخیر در استان کرمانشاه زیاد بود و برقراری مجدد بهبود ارتباطات شبکه‌ای تلاش والایی را خواهد طلبید.

این مسوول عنوان کرد: استان کرمانشاه در زمینه خدمات ارتباطی حوزه فناوری در ماه های اخیر از رتبه 22 حدود 6 پله صعود داشته است.

جهرمی با اشاره به اینکه 90 درصد جاده‌های روستاهای قصرشیرین و دیگر نقاط تحت پوشش نسل سوم خدمات شبکه تلفن همراه است، گفت: مشکل آنتن‌دهی در برخی نقاط کور استان مشهود بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: بالغ بر یک میلیارد تومان کمک مالی از سوی پرسنل وزارت ارتباطات به عنوان کمک مردمی و تهیه اقلام مورد نیاز به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اهدا شده است.

جهرمی افزود: از محل اعتبارات وزارت اطلاعات و فناوری 50 واحد 60 متری شامل 5 مجتمع در سرپل ذهاب برای جوانانی که تازه ازدواج کردند و در حادثه زلزله اخیر دچار مشکلاتی شدند، ساخته می شود.

این مسوول عنوان کرد: امروز در بازدیدهای به عمل آمده متوجه شدیم که مسوولان وعده‌هایی به مردم استان داده‌اند که باید تحقق پیدا کند، همچنین تا پایان شهریور یک ماه عقب‌افتادگی رخ داده در زمینه خدمات ارتباطی به دلیل تعطیلات نوروز، برطرف خواهد شد.

وی متذکر شد: گلایه‌ای که بر عملکرد مسوولان به ویژه در مورد سیستم‌های بانکی در راستای عدم تحقق امهال وام زلزله‌زدگان وجود دارد به دولت منتقل می‌کنم، در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه حدود 6 ماه پرداخت اقساط تنفس دارد، اما بانک‌ها وام را کمتر از موعد پس می‌گیرند که معنای تنفس را نمی‌دهد.

جهرمی گفت: فرمانداران استان آماری در سرپل و قصرشیرین دادند مبنی بر اینکه 310 واحد و  58 واحد دیوار چینی شده که این ساخت و ساز مناطق زلزله‌زده به برج ششم نخواهد رسید و دولت باید جدیت بیشتری در بازسازی و به کارگیری ظرفیت بومی داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بخشی از انتقادات و درخواست‌ها از سوی مردم استان کرمانشاه در حوزه ارتباطات وارد شده است، گفت: توسعه شبکه‌های ارتباطی استان طی 7 ماه گذشته پیشرفت‌هایی داشته است، همچنین کل سایت‌های استان 500 دکل مخابراتی دارد و پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری این تعداد افزایش پیدا کند.

این مسوول ادامه داد: سعی داریم در مناطقی از استان کرمانشاه که آلودگی ریزگردها مشکلاتی در ارتباطات ایجاد نکند از واحدهای سلول‌های خورشیدی برای خدمات فناوری ارتباطات استفاده کنیم.

جهرمی در مورد عدم خدمات‌رسانی مناسب و حتی تعطیلی میزان فیبرنوری بازارچه مرزی استان، گفت: احداث جدید نقاط خدمات‌رسان فیبرنوری در دستور کار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به مسوولان مربوطه استان کرمانشاه، عنوان کرد: در راستای بهبود خدمات ارتباطی، لیست نقاط کور و مرزی استان ارائه شود تا مشکلات آن را برطرف کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طی بازدید متوجه شدیم بیش از 5 روستا زیرمجموعه ثلاث باباجانی هیچ‌گونه خدمات ارتباطی نداشتند،  که تا پایان شهریور مشکل خدمات شبکه های فناوری ارتباطی و اینترنتی آنان حل خواهد شد.

جهرمی با بیان اینکه در حاشیه جاده ای روستاهای استان کرمانشاه نقاطی دارای خدمات نسل سوم شبکه ارتباطی یا همان G3 بود، تصریح کرد: امیدواریم وضعیت استان کرمانشاه از نظر فناوری ارتباطات بهتر شود.

انتهای پیام/ج

برچسب‌ها:

نظر شما