شناسهٔ خبر: 25091885 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| انتقال بخشی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی به دانشگاه‌ها

R41366/P1377/S6,64/CT11

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بخشی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموری به دانشگاه‌های کشور انتقال می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سلیمان پاک‌سرشت عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت علوم منعقدشده است که به‌موجب آن بخشی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی به محیط دانشگاه‌ها منتقل می‌شود.

وی افزایش مهارت در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را یکی از سیاست‌های مهم این نهاد برای ایجاد اشتغال برشمرد و افزود: از دهه 80 تاکنون نظام آموزشی در محیط دانشگاه‌های کشور بدون برنامه‌ریزی درستی در این بخش توسعه‌یافته است که این امر امروز به یک چالش جدی در بازار کار تبدیل‌شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه این امر سبب شده تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور متناسب با فضای کسب‌وکار نباشد تصریح کرد: اوضاع بازار کار امروز وخیم است و باید برای رفع این چالش جدی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد تناسب در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نیاز بازار کسب‌وکار نیز در دستور کار قرار دارد اذعان کرد: امروزه واحدهای دولتی برای جذب نیروهای جدید سهمیه‌ای ندارند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نباید درصدد کسب شغل پشت‌میزنشینی باشند.

پاک‌سرشت با بیان اینکه بالغ‌بر 60 درصد از مهارت‌آموزی‌ها در کشور زمینه اشتغال متقاضیان را فراهم می‌کند تأکید کرد: این امر نرخ بیکاری را تا بخش عمده‌ای کاهش می‌دهد.

وی ابراز داشت: در سال جدید اعتبارات خوبی را برای تجهیز کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای سطح کشور و نوسازی و بهسازی آن‌ها تخصیص داده‌شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر لزوم ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: این امر درگرو به‌روزرسانی تجهیزات فنی و حرفه‌ای است و دولت نیز باید در این راستا اهتمام ویژه‌ای بورزد.

انتهای پیام/ش

نظر شما