شناسهٔ خبر: 25091821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار مرکزی:

دولت پرداخت بهره تسهیلات شرکت هپکو را پذیرفته است

استاندار مرکزی در بازدید از شرکت هپکو و نشست با کارگران این شرکت که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور انجام شد، گفت: دولت پرداخت بدهی شرکت هپکو را پذیرفته و این بدان معناست که اصل تسهیلات پرداخت شده به هپکو باقی خواهد ماند اما بهره آن را دولت ظرف 2 سال آتی پرداخت می کند و این مهم در طول 20 سال گذشته سابقه ندارد که دولت بدهی شرکتی را بپذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از اراک، آقازاده در ادامه اظهار کرد: فریز شدن بهره بانکی هپکو که مبلغ آن 300 تا 600 میلیارد تومان است نتیجه آخرین نشست هیات دولت بوده که کمیسیون دولت، تایید آن را اخذ کرده است.

وی افزود: این مهم قراربود در روز یکشنبه هفته جاری اعلام شود که به علت مذاکرات دولت درباره ارز به نشست آتی موکول شده است.        

استاندار مرکزی با بیان اینکه احتمالاً پرداخت بدهی هپکو به بانک‌های سپه، مسکن و ملی نیز در  این مصوبه قرار گیرد ،گفت: با این اقدام دولت بدهی های هپکو مدیریت شده است  و به سهامدار جدید هپکو انگیزه می دهد تا با امنیت بیشتری قدم در مسیر رونق اقتصادی گذارد.           

آقازاده افزود: سرمایه گذار جدید هپکو باید با توان مالی بالا به تسهیلات این شرکت متکی نباشد و تسهیلاتی که اکنون با مصوبه بانک ملی فریز شده تا برای تهیه مواد اولیه  تولید صرف و در هزینه های جاری به مصرف نرسد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: تمام توان و وقت اینجانب از زمان حضور در استان مرکزی صرف مسائل اقتصادی و رفع مشکلات کارگری و صنایع  استان  شده است که 80 درصد آن به  پیگیری و کاهش مشکلات هپکو اختصاص یافته است.  

آقازاده گفت: پیگیری ها در خارج استان با وزرای مختلف هیات دولت که با موضوع صنعت و هپکو مرتبط بوده اند  برای کمک به رفع مشکلات هپکو انجام گرفته و قرار بود پایان سال گذشته تولید در هپکو آغاز شود اما از خانواده هپکو عذرخواهی می کنم که با وجود تلاش های انجام شده این وعده محقق نشد.

استاندار مرکزی ادامه داد: تاکنون 2 کارگروه ملی رفع موانع تولید برای بررسی موانع و مشکلات هپکو در تهران با حضور وزرای مربوطه  برگزار شده است و در استان نیز جلسات متعددی برای رفع مشکلات این شرکت تشکیل شده است.

آقازاده با بیان اینکه تمام مسئولان استان بر احیای هپکو تاکید دارند و در این راستا تلاش می کنند، گفت:  تعیین سهامدار برای شرکت هپکو از مصوبات شورای تامین استان و کارگروه ملی رفع موانع تولید کشور است و ما با هیچ سهامداری دشمنی نداریم بلکه تاکید ما بر این است که سهامدار بتواند اهداف را برای احیای هپکو تحقق ببخشد.

وی ابراز کرد: در طول 6 ماه اخیر با  خریداران زیادی  مذاکره شده است که به سبب بالا بودن میزان بدهی هپکو که در اثر سوء مدیریت های سال های گذشته ایجاد شده است، سرمایه گذران تمایلی برای حضور نشان ندادند.

آقازاده ابراز کرد: همانگونه که شش ماه پیش قرار گذاشتیم همه درکنار هم باشیم ،ما سعی کردیم در  کنار شما باشیم و من بیشتر وقتم را برای شما  گذاشتم اگردر برخی اهدافمان موفق نبودیم به این دلیل نیست که باید کار را رها کنیم و یا ما کار را کنار گذاشتیم بلکه به این دلیل است که اختیار این شرکت صد درصد در اختیار استان نیست و در اختیار سازمانها و ادارات مختلف از جمله سازمان خصوصی سازی است.

استاندار مرکزی گفت: در طول 2 تا سه ماه اخیر هماهنگی و تعامل استان با شرکت خصوصی سازی سرد شده است و از نحو فعالیت این سازمان در استان گله مند هستیم.       

آقازاده با بیان اینکه از هر فرصتی برای انعکاس مسائل هپکو به تهران استفاده شده است و هپکو در تهران فراموش شده نیست، افزود: در ملاقات با رئیس جمهوری تنها سخنی که مطرح شد پیگیری وضعیت هپکو بوده است و در سفر معاون وزیر کشور به استان مرکزی برنامه ریزی شد تا مشکلات این مجموعه از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: انگیزه ما برای رسیدن به هدف نتیجه صبر و مقاومت کارگران فهیم و توانمند شرکت هپکو است.

استاندار مرکزی افزود: همه در کنارهم قرار داریم تا با تعامل و همفکری هپکو را به اوج افتخار گذشته بازگردانیم.

 

 
 
 

 

نظر شما