شناسهٔ خبر: 25091801 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در آستانه دیدار با ترامپ؛

سران آلمان و فرانسه ادامه برجام را بررسی کردند

وین - ایرنا -« آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه در آستانه دیدارهای هفته آینده با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، آینده توافق هسته ای با ایران و نحوه حفظ برجام را بررسی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مکرون روز سه شنبه هفته آینده 24 آوریل (چهارم اردیبهشت) و مرکل نیز روز جمعه هفته آینده 27 آوریل (هفتم اردیبهشت) در واشنگتن با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار خواهند کرد.
در این حال مرکل و مکرون در دیدار عصر پنجشنبه در برلین که با تمرکز بر موضوع اصلاحات در منطقه یورو برگزار شد ، در باره موضوعات دیگری از جمله نحوه حفظ و ادامه اجرای برجام بحث و گفت وگو کردند.
سران آلمان و فرانسه در کنفرانس خبری مشترک ضمن تاکید بر موضع اروپا مبنی بر لزوم حفظ برجام در عین حال گفتند که موضوعات دیگر مانند مساله موشکی ایران باید جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.
در بحبوحه اختلافات اروپا با آمریکا در زمینه موضوع تعرفه های تجاری و همچنین اختلاف بر سر توافق هسته ای با ایران ، مرکل در دیدار با مکرون همچنین تاکید کرد که کشورهای اروپایی تنها با اتحاد می توانند منافع مشترک خود را در سطح بین الملل نمایندگی کنند.
اروپام**1078**1859شبس

نظر شما