شناسهٔ خبر: 25091385 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار تهران :

ناهنجاری‌های جامعه از طریق فرهنگ قابل پیشگیری است

تهران- ایرنا- فرماندار تهران با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر، گفت: فرهنگ از جمله مقوله هایی است که به واسطه آن می توان از بروز مشکلات پیشگیری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، عیسی فرهادی در نخستین روز جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور در پردیس چارسو از بخش های مختلف این رویداد هنری بازدید کرد.
وی در ادامه این بازدید در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در سینما گفت: سینما هنری است که می تواند به بیان داشته های یک کشور به بهترین وجه و در کوتاه ترین زمان ممکن بپردازد بنابراین هرچه بیشتر در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم در جهت ارتقای فرهنگی کشور قدم برداشته ایم.
وی به ابعاد بین المللی این جشنواره اشاره کرد و افزود: از آنجا که این جشنواره یک رویداد جهانی است، می توانیم از طریق آن توانمندی های کشورمان را به مهمانان خارجی نشان دهیم.
فرماندار تهران با اشاره به اینکه در هفته های پیش رو سه رویداد فرهنگی بسیار بزرگ به میزبانی تهران برگزار می شود، اظهار داشت: سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مسابقات جهانی قرآن و نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، هر سه از رویدادهای مهم جهانی در کشور هستند که باید به آنها به چشم فرصتی برای نشان دادن توانمندی های خود استفاده کنیم.
فرهادی در پاسخ به سوالی درباره کیفیت برگزاری جشنواره، گفت: شنیده ام امسال بسیاری از افراد از کشورهای مختلف جهان خواهان حضور در این رویداد بوده اند و همین امر نشان می دهد استقبال خوبی از این کار فرهنگی شده است.
وی با بیان اینکه ایران همیشه نماد صلح، دوستی و محبت بوده پس باید این نمادها را در جشنواره به نمایش بگذاریم، خاطرنشان کرد: با بحث های فرهنگی می شود گره خیلی از معضلات اجتماعی را باز کرد برای مثال مسائلی مانند طلاق، تربیت فرزندان، رعایت قانون و آسیب های اجتماعی در قالب بحث های فرهنگی قابل طرح هستند.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از امروز پنجشنبه (30 فروردین ماه) در پردیس چارسو آغاز شده و تا 7 اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.
فراهنگ**9246**1055

نظر شما