شناسهٔ خبر: 25091353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

طرح‌های کشاورزی ۳ استان کشور به عنوان الگوی جهانی معرفی می‌شود

اردبیل – معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح‌های اجرایی مرتبط با پایداری منابع آب و خاک کشاورزی در سه استان کشور از سوی سازمان فائو به عنوان الگوی جهانی معرفی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی مراد اکبری عصر پنجشنبه در بازدید هیئت سازمان خواروبار جهانی فائو از پایاب سد خدا آفرین در استان اردبیل اضافه کرد: قرار است این سازمان سه پایلوت در استان های اردبیل، خورستان و ایلام ایجاد و به عنوان الگوی موفق و کارآمد در سطح جهانی مطرح کند.

وی با اشاره به حضور نمایندگان سازمان فائو در کشور و بازدید از طرح های بخش کشاورزی بویژه در زمینه منابع آب و خاک افزود: هیئت اعزامی سازمان خوارو بار جهانی از پروژه های ۲۳۰ هزار هکتاری در غرب و شمال غرب کشور و همچنین پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری ایلام و خوزستان بازدید می کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در این استان ها هم اکنون پروژه های عظیم در بحث آبرسانی و پایداری خاک در حال اجرا است، متذکر شد: پروژه ۴۶ هزار هکتاری استان اردبیل و آذربایجان شرقی یکی از طرح ها است و بنا شده طرح آبرسانی به اراضی پایاب سد خداآفرین به عنوان پایلوت و الگو در سطح جهانی مطرح شود.

وی معرفی این طرح ها را موجب بهره مندی از یافته ها و تجربیات جهانی متخصصین سازمان فائو و حمایت نهادهای بین المللی در پیشبرد این پروژه ها برشمرد و یادآور شد: سازمان فائو مصمم است همکاری خود را در راستای دستیابی بخش کشاورزی ایران به استفاده بهینه از آب کشاورزی و تولید حداکثر محصول در واحد سطح توسعه بخشد.

اکبری با اشاره به تاثیر انتفال تجربیات و دانش جهانی در رشد و شکوفایی بخش کشاورزی کشور بیان داشت: نمایندگان سازمان فائو در طی این بازدیدها برای ارائه کمک های مالی به ایران قول مساعد دادند که امیدواریم با امضاء تفاهم نامه های همکاری بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی باشیم .

نظر شما