شناسهٔ خبر: 25091239 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی شاهرود:

۴۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در شاهرود کشف شد

شاهرود - فرمانده انتظامی شاهرود بابیان اینکه ۴۴ میلیارد ریال کالای قاچاق طی سال۹۶ در شهرستان کشف شد، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال۹۵، رشد ۴۱ درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید مجتبی اشرفی در نشست عصر پنج‌شنبه شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی اداره ارشاد شهرستان، ضمن بیان اینکه ۴۴ میلیارد ریال کالای قاچاق طی سال۹۶ در شاهرود کشف شد، تأکید داشت: سال گذشته ۳۲۹ پرونده قاچاق کالا در شاهرود تشکیل شد که درمجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۴۱ درصد رشد داشته است.

وی از پیگیری پرونده‌های مرتبط با قاچاق کالا در مراجع قضایی شاهرود خبر داد و بیان کرد: این پرونده‌ها پس از تحقیقات انتظامی، به مراجعی مانند دادگستری، تعزیرات حکومتی و ... ارجاع و به جرائم مرتبط با این حوزه در راستای تحقق شعار سال۹۶، یعنی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال رسیدگی شد.

فرمانده انتظامی شاهرود درباره آمار کشف قاچاق کالا در یک ماه گذشته نیز، گفت: در فروردین‌ماه جاری نیز ۱۷ پرونده قاچاق کالا به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان کشف و متخلفان این حوزه برای رسیدگی قضایی، به دادگستری ارجاع داده‌شده‌اند.

اشرفی از عزم جدی ناجا در برخورد با قاچاق کالا خبر داد و گفت: یکی از راه‌های حمایت از تولید داخلی، مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقوله مقابله با قاچاق کالا و ارز است که در این راستا ناجا باهمت مضاعف و بدون مماشات با متخلفان برخوردهای لازم را می‌کند.

وی افزود: برخورد با پدیده شوم قاچاق در راستای تبیین حمایت از کالای ایرانی اما تنها رسالت ناجا نیست و باید همراهی و همکاری بین دستگاهی با حضور تمامی دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی، خدماتی، دولتی، قضایی، نظامی و ... صورت گیرد تا شاهد تحقق شعار سال۹۷ باشیم.

فرمانده انتظامی شاهرود همچنین از اعضای شورای فرهنگ عمومی خواست تا در راستای ترویج فرهنگ جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، حمایت از کالای ایرانی، گزارش تخلفات به ناجا و ... فرهنگ‌سازی کنند.

نظر شما