شناسهٔ خبر: 25091231 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

نوبخت:تکمیل سدها و بزرگراهها اولویت دولت است

مهر : - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه، تکمیل بزرگراهها و سدهای کشور را دو اولویت مهم دولت در سال جاری بیان کرد.

صاحب‌خبر -

محمدباقر نوبخت عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه دسترسی در دست ساخت جایگزین سد هراز اظهار داشت: سد هراز به عنوان بزرگترین سد مخزنی ۱۴ درصد مصرف آب شرب و کشاورزی مازندران را تامین می کند و برای تکیمل آن ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

وی ادامه داد: با ساخت مخزن سد هراز جاده تردد تهران آمل به زیر آب می رود از اینرو با تلاش صورت گرفته ۱۱ کیلومتر جاده با هزار و ۶۰۰ متر تونل در این مسیر در دست ساخت است  تا جایگزین مسیر قبلی شود و اعتبار آن با به دست آوردن منابع مالی از خزانه تامین می شود.

نوبخت با اظهار اینکه برای تامین اعتبار مجوز فاینانس دریافت شده و این موضوع در سازمان برنامه و برنامه و دبیرخانه شوراهای عالی مطرح شده است گفت: از همه منابع برای تسریع در این کار استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دو اولویت مهم دولت در سال جاری را یکی اتمام راههای مواصلاتی و بزرگراههای شمال کشور بیان کرد و گفت: از چهار بزرگراه سه بزرگراه شمال کشور در چالوس، آمل و فیروزکوه واقع شده است.

وی با اشاره به اتمام مسیر فیروزکوه ادامه داد: ۶۴ کیلومتر از ۱۰۱ کیولمتر محور هراز  چهاربانده و آماده شده و ۳۷ کیلومتر باقی مانده نیز به سرعت در حال اتمام است و اغلب تونل های سد هراز به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، موضوع مرتبط با آب را از اولویت های دیگر دولت بیان کرد و گفت: در سال جاری با کاهش نزولات روبرو بوده ایم و در استان هایی که از نظر وضعیت بارندگی بهتر و نرمال هستند، اولویت اول، آماده سازی سدها برای مصرف آب شرب و کشارزی است تا به مشکل برنخوریم.

نوبخت همچنین از تشکیل کارگروه ویژه آب در دولت با حضور سه وزراتخانه کشاورزی، نیرو و سازمان و برنامه بودجه خبر داد و گفت: میزان ۱۲۶ هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما این است که با همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی با بهره گیری از فایناس پروژه های سدسازی از جمله سد هراز را تکمیل کنیم گفت: یک سرمایه گذار چینی آمادگی سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون یورویی در این بخش را دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی ادامه داد: نسب به دولت یازدهم قیمت نفت به نصف تقلیل کرده است و همه تلاش را می کنیم تا مردم مشکل کمتری داشته باشند.

 

نظر شما