شناسهٔ خبر: 25091225 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

انتقام جویی فزاینده از زندانیان سیاسی و انقلابی بحرین در زندان

فعالان بحرینی از افزایش تجاوزات حقوقی علیه زندانیان سیاسی در زندان مرکزی بحرین (جو) خبر میدهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام فعالان بحرینی، اداره زندان با نقض ساده ترین حقوق زندانیان بر شدت سختگیری ها در این زندان افزوده است.

فعالان حقوقی پیشتر در این خصوص اعلام کرده بودند که بندها در نیمه های شب مورد هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفته و نیروهای امنیتی تعمدا پا بر روی بدنهای زندانیان گذاشته و روی آنها می ایستند.

از جمله موارد جدید ذکر شده در گزارش های فعالان حقوقی ممانعت از خروج زندانیان از بندهای خود جهت استفاده از محوطه  زندان و جلوگیری از انجام تماس تلفنی زندانیان با خانواده هایشان است.

پیش از این نیز انجمن حقوق بشر بحرین در بیانیه ای تاکید کرده بود که تجاوزات حقوقی علیه زندانیان سیاسی در زندان جو بحرین رو به افزایش است و مسوولان زندان روش های جدید انتقام جویانه ای را پیش گرفته اند از جمله افزایش بیش از حد تعداد زندانیان در بندها، قطع آب در سرویسهای بهداشتی و عدم اعطای فرصت خصوصی به زندانیان برای تماس با خانواده های خود.

موسسه خلیج برای حقوق بشر و دموکراسی نیز در گزارشی اعلام کرده بود نیروهای امنیتی موجی از تفتیش های اهانت آمیز وسایل شخصی زندانیان را به راه انداخته و زندانیان سیاسی را مورد ضرب و شتم قرار داده و وسایل آنان را ضبط  نموده اند و لباسهای زندانیان را نیز از آنها گرفته اند این درحالیست که زندانیان جز این لباسها لباس دیگری برای تعویض در اختیار نداشته اند.

گفتنی است اقامه شعائر دینی مانند نماز جماعت، و بروز عقاید مذهبی تشیع هم در این زندان ممنوع بوده و زندانیان در صورت انجام این امور مورد معاقبه (مانند ضرب و شتم و حبس انفرادی) قرار میگیرند.

نظر شما