شناسهٔ خبر: 25091174 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

سخنان اولیاء الهی انسان‌ها را از ذلت به سوی عزت می‌برد

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: از شنیدن سخن اولیاء الهی دوری نکنید چراکه آنان دلسوز بشریت بوده و آنان را از ذلت به سوی عزت می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه در جلسه معارف الهی که در بقعه شیخ طرشتی برگزار شد، گفت: طبق یکی از آیات سوره مبارکه آل عمران حقایق الهی دو معنای ظاهری و باطنی دارند که معنای باطنی آن یک مرحله نیست بلکه گاهی تا 70 مرحله است.

وی با استناد به این روایت پیامبر(ص) که فرمودند نسیم خنک بهار را غنیمت بدانید کاری که نسیم لطیف بهار با درختان انجام می‌دهد با بدن شما هم همان را انجام می‌دهد، عنوان کرد: اهل معنا و خرمندان می‌گویند معنای باطنی این سخن پیامبر(ص) این است که خود را آماده کنید و فرصت نسیم اولیاء خدا با فرمایشات آنها را قدر بدانید چراکه بر زندگی شما اثرات زیادی دارد و شما را از ذلت به سوی عزت می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: عاقبت کسانی را که از انبیا بدشان می‌آمد را ببینید از مخالفت خود جز هلاکت چیزی کسب نکردند و از وجود خود چیزی جز سوختن در جهنم باقی نگذاشتند.

این مفسر قرآن کریم با استناد به یکی از آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه مانند کسانی نباشید خدا را از یاد بردند خداوند هم آنها را از یاد خودشان برد، اظهار داشت: از نسیم دهان اولیاء الهی خود را مخفی نکنید که سخنان آنان را نشنوید چراکه اولیاء الهی دلسوز بشریت هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: اولیاء الهی همواره مثل شمع می‌سوزند که دیگران را به راحتی برسانند، آیا فرار از آنان گناه نیست،  چه دلیلی برای فرار از چنین افرادی می‌شود اقامه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: اولیاء خدا دغدغه دارند که مردم جهنم نرفته و آنان را به بهشت برسانند، آنها اجازه شفاعت دارند، هیچ یک از پیامبران و اولیاء خدا با راحتی در دنیا زندگی نکردند.

وی گفت: درباره اولیاء خدا با احتیاج روحی و قلبی برخورد کرده و از آنان فرار نکنید، چراکه آثارشان، زبان و حالشان اثرگشا هستند.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: در روایت است که روزی می‌آید که مردم از اهل دانش و بینش فرار می‌کنند و این حال و خصلت ابلیس است.

 

نظر شما