شناسهٔ خبر: 25090960 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان اوقاف :

جمهوری اسلامی ایران میزبان 370 میهمان قرآنی است

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جمهوری اسلامی ایران امسال در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، میزبان 370 میهمان قرآنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی بعد از ظهر پنجشنبه در آیین افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات قاریان، حافظان، محققان و پژوهشگرانی از 84 کشور از قاره های مختلف در کشور اسلامی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.
وی ضمن خوش آمدگویی به نمایندگان کشورهای مختلف در این رویداد معنوی، افزود: خدا را شاکریم که توفیق داد تا نمایندگان قاریان کشورهای جهان با زبان های مختلف در کنار یکدیگر بنشینند و امیدوارم بتوانیم در ترویج و تبلیغ قرآن کریم گام برداریم‌.
محمدی افزود: امسال رقابت ها در پنج گروه برای مردان، زنان، نابینایان، طلاب و دانشجویان در رشته های حفظ ، قرائت و تلاوت برگزار می شود.
وی اضافه کرد: طلاب در حوزه علمیه قم در رشته های حفظ ، قرائت، تفسیر و خطابه قرآنی و دانشجویان در مشهد مقدس در رشته های حفظ و قرائت رقابت می کنند.
محمدی گفت: بانوان در این مسابقات در رشته حفظ قرآن کریم و نابینایان هم برای سومین مرتبه در رشته های حفظ و قرائت شرکت می کنند.
رئیس سازمان اوقاف یادآور شد: هدف و مقصد اصلی ما قرب به قرآن است و امیدواریم تا در این حوزه مبارک بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.
محمدی خاطرنشان کرد: شعار این دوره از مسابقات، یک کتاب یک امت، مقاومت در مقابل استکبار جهانی و پیروزی و نجات مردم مظلوم فلسطین است و امیدواریم در آینده نزدیک پیروزی مردم فلسطین و جشن پیروزی امت اسلامی را برگزار کنیم.

**قرآن کریم رسانه است
رئیس سازمان صدا و سیما هم در آیین افتتاحیه این مسابقات اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم امر می کند ما به تمام وجه قرآن توجه کنیم تا اقتدار مسلمانان باعث شود که دشمنان به اسلام نزدیک نشوند.
عبدالعلی علی عسگری اضافه کرد: دنیا، جای پرفتنه ای است که شیطان در دین و فعالیت های دینی رخنه کرده است‌ و قرآن، منشا مقابله با فتنه هاست.
وی افزود: همانطور که رسول گرامی (ص)، انسان و یک رسانه پاک بود، قرآن هم خود یک رسانه ای است که هر که در جوار او قرار گیرد در معرض نور الهی است و قرآنیان باید خود یک رسانه در جهان باشند.
عسگری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: آل سعود که این روزها زیر ولایت و پرچم آمریکا می رود و طرح دوستی با اسراییل و صهیونیسم می بندد و ولایت آنها را می پذیرد، از دشمنان است و در فطرت مسلمانان و باطن قرآن نفرت نسبت به استکبار و ولایت شیطان و یهود وجود دارد به طوری که وقتی اینها چنین موضعی می گیرند، حس قرآنی مردمان از شرقی ترین تا غربی ترین سرزمین ها، نفرت مسلمانان در مقابل آل سعود را سبب می شود.
وی خاطرنشان کرد: وقتی آل سعود وهابیت و داعش را ایجاد می کند و تخریب و کشتار انجام می دهد، نفرت مسلمانان از آنها شکل می گیرد زیرا آنها دولت وهابی عراق و شام ایجاد کرده اند و هدف این است که این مناطق را تسخیر و زیر ولایت آمریکا و صهیونیسم ببرند و با این خیال عراق و سوریه را ویران کرده اند و از آسیای مرکزی، تا خاورمیانه، آفریقا، اروپا و آمریکا نفرت از آنها فوران می کند.
به گزارش ایرنا، سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم عصر امروز، پنجشنبه با حضور قاریان و حافظان برجسته قرآن کریم از 84 کشور، سفیران کشورهای اسلامی، رایزنان فرهنگی، جمعی از پژوهشگران و استادان قرآنی، علما و روحانیون گشایش یافت.
در افتتاحیه این رویداد، برخی مقامات و شخصیت های سیاسی، قضایی و دینی از جمله علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی، رحیم صفوی مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگو و معاون اول قوه قضائیه، مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، عیسی فرهادی فرماندار تهران و فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.
این مسابقات تا 6 اردیبهشت ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) در تهران ادامه خواهد داشت.
اجتمام**3229**1055

نظر شما