شناسهٔ خبر: 25090958 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرمانشاه| اذعان وزیر ارتباطات به روند کند ساخت‌و‌ساز در مناطق زلزله‌زده

R41380/P1377/S6,68/CT11

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به روند کند ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده گفت: وعده داده شده منازل روستایی تا پایان شهریور خاتمه یابد اما بنابر مشاهدات این زمان باید بیشتر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ثلاث‌باباجانی، محمد جواد آذری‌جهرمی امروز در جلسه ستاد بحران مناطق زلزله‌زده که در فرمانداری ثلاث‌باباجانی برگزار شد با اشاره به اینکه در زلزله استان کرمانشاه حجم تخریب‌ها و گستره اتفاق زیاد بود، اظهار داشت: مجموعه ارتباطات در لحظات اولیه وقوع زلزله وارد عمل شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: در برقراری مجدد ارتباطات و توسعه زیرساخت‌ها اقداماتی انجام شد که سبب شد استان کرمانشاه از نظر شاخص فناوری اطلاعات در سطح کشور 6 یا هفت رتبه ارتقا یابد.

آذری‌جهرمی با بیان اینکه یک میلیارد تومان کمک مالی از طرف کارکنان وزارت ارتباطات برای زلزله‌زدگان جمع‌آوری شد، گفت: 50 واحد 60 متری در قالب پنج مجتمع 10 واحدی برای جوانانی که در سرپل‌ذهاب تازه ازدواج کرده‌اند و در زلزله دچار آسیب شده‌اند ساخته می‌شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به روند کند ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده به ویژه در ایام نوروز،  افزود: وعده داده شده منازل روستایی تا پایان شهریور خاتمه یابد اما بنابر مشاهدات این زمان باید بیشتر شود.

آذری‌جهرمی با بیان اینکه روند کند ساخت و سازها به نقدینگی ربط ندارد، بیان کرد: تعداد پیمانکاران متناسب با وسعت کار نیست و باید تجدیدنظر شود و مردم معطل ظرفیت بومی نشوند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در مجموع دارای 500 دکل مخابراتی است، عنوان کرد: برای پوشش کامل استان 80 دکل مورد نیاز است که در سال 97 ایجاد می‌شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه محل احداث دکل‌های به دلیل کوهستانی بودن با مشکل برق رسانی مواجه است، افزود: در مناطقی که آلودگی ناشی از ریزگردها وجود ندارد برای تأمین برق از سلول‌های خورشیدی استفاده می‌شود اما برای استان کرمانشاه کرمانشاه باید تمهیدات لازم برای تأمین برق اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات در جاده‌های اصلی استان مناسب است، اظهار کرد: تلاش می‌شود فیبر نوری در بازارچه‌های استان راه‌اندازی و تا پایان شهریور ماه نیز  پوشش ریلی ملایر تا کرمانشاه انجام شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما