شناسهٔ خبر: 25090912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر نیرو:

فاز گازی نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک در سال ۹۸ وارد مدار می‌شود

اندیمشک - وزیر نیرو با اشاره به ارسال موافقت احداث نیروگاه دوم دز به شورای اقتصاد گفت: فاز گازی نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک در سال ۹۸ به مدار متصل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان عصر پنجشنبه در تالار شهید مطهری اندیمشک با بیان اینکه در سومین سفر خود به خوزستان پس از تصدی وزارت نیرو شاهد توسعه، پیشرفت، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های استان خوزستان هستیم عنوان کرد: در هر سفر و بازدید از استان خوزستان، زمینه‌های متنوع توسعه زیرساخت‌های خوزستان، خود را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر ضرورت اجرا و تکمیل طرح‌های فاضلاب در استان خوزستان و با انتقاد از غفلت از این حوزه در گذشته افزود: ۴۲۰ میلیون مترمکعب پساب خام خوزستان از ۵۲۰ میلیون مترمکعب وارد آب‌های سطحی استان می‌شود و باید این وضعیت با برنامه‌ریزی و حمایت کمیسیون انرژی و نمایندگان مردم خوزستان به حداقل ممکن نزدیک شود.

وزیر نیرو ضمن قدردانی از تلاش‌های نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از عرصه‌هایی که همگی باید در آن تلاش کنیم مدیریت و تصفیه پساب است.

وی، تصفیه پساب را یک راه مطمئن برای تأمین آب موردنیاز در حوزه صنعت و پس از انجام و نظارت دقیق تأمین‌کننده آب موردنیاز بخشی از کشاورزی دانست و تصریح کرد: هر یک مترمکعب آب خام پساب می‌تواند ۴۰ مترمکعب آب شیرین را از کیفیت مطلوب خارج کند و با توجه به حجم ۴۲۰ میلیون مترمکعبی پساب خام در استان خوزستان ۱۸ میلیارد مترمکعب آب شیرین و با کیفیت از کیفیت مطلوب و مناسب خود در صورت عدم مدیریت و تصفیه پساب آسیب خواهد دید.

 اردکانی، ۷۰ درصد از منابع خوزستان را آب‌های سطحی دانست و افزود: در دوره‌های گذشته آن‌گونه که می‌بایست در حوزه پساب اقدامات لازم با توجه به ضرورت انجام نشده و امیدوار هستیم با تلاش و یاری کمیسیون انرژی و نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی آغاز کننده و منشأ حرکت دامنه‌دار در حوزه مدیریت و تصفیه پساب باشیم.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به ارسال موافقت‌نامه وزارت نیرو برای احداث سد دوم دز به شورای اقتصاد و پیشرفت ۸۰ درصدی سد بالارود در اندیمشک گفت: سد بالارود در صورت تسریع عملیات اجرایی و تأمین اعتبار موردنیاز تا پایان سال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان محدودیت‌های منابع مالی در وزارت نیرو گفت: فاز گازی سیکل ترکیبی اندیمشک در سال ۹۸ به مدار متصل می‌شود و با احداث سد جریانی دز نیز موافق هستیم.

اردکانیان اظهار کرد: در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان‌های ایلام و خوزستان، ۱۲ هزار هکتار از اراضی دشت اندیمشک از آب موردنیاز برای کشت محصولات کشاورزی بهره‌مند شده و در زمینه تأمین آب موردنیاز این راضی مشکلی نخواهد بود.

نظر شما