شناسهٔ خبر: 25090712 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

امیدواری آمریکا برای توافق با اروپا درباره برجام

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، «رابرت وود» سفیر خلع سلاح آمریکا روز پنجشنبه (امروز) در کنفرانس خبری در ژنو ابراز امیدواری که کشورش با انگلیس، فرانسه و آلمان در خصوص رسیدگی به نگرانی‌های آمریکا درباره برجام به توافق برسد.

وود تصریح کرد که مذاکرات در آستانه ضرب‌الاجل 12 می، بسیار «فشرده» بوده است و گفت که آمریکا در خصوص عدم توافق درباره رسیدگی به برنامه موشک بالستیک ایران، عبارت 10 ساله «بند غروب» برای محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران و اقدامات ایران در غرب آسیا نگران است.

12 می، ضرب الاجل بعدی رئیس‌جمهور آمریکا برای تمدید تعلیق تحریم‌های ایران و تأیید پایبندی ایران به برجام است. اگر رئیس‌جمهور آمریکا چنین نکند، احتمال از بین رفتن برجام بسیار زیاد است.
وود تصریح کرد: «این موضوعاتی که باید با آن روبرو شویم. ما امیدواریم که توافقی حاصل شود که رئیس‌جمهور بتواند با آن حس راحتی داشته باشد».

«رابرت وود» همچنین به بحث کره شمالی اشاره کرد و گفت که واشنگتن به دنبال حمایت از نشستی است که درباره توافق مهم منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است تا از این طریق «به اعمال فشار به کره شمالی برای عمل به تعهداتش ادامه دهد».

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» گزارش کرد، وود در یک کنفرانس خبری در ژنو در آستانه کنفرانس دو هفته ای پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان. پی. تی) که دوشنبه هفته آینده آغاز می‌شود گفت: «آمریکا همچنان به خلع سلاح اتمی کامل، قابل راستی‌آزمایی و بدون بازگشت کره شمالی متعهد است».

وی ادامه داد: «در خصوص کمپین فشار، اموری را که ما بسیار به آن علاقمندیم، حفظ فشار به مفهوم اجرای تحریم‌ها و اطمینان حاصل کردن از این است که کره شمالی نمی‌تواند به بودجه و سرمایه‌ای دست پیدا کند که به برنامه‌های هسته‌ای و موشک بالستیک (این کشور) کمک بیشتری کند».

این مقام آمریکایی در حالی خواستار افزایش فشار به کره شمالی شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً اعلام کرد که قصد دارد ماه آینده میلادی یا اوایل ماه ژوئن سال جاری میلادی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هرگونه نشست میان کیم و ترامپ بعد از اولین نشست میان دو کره برگزار خواهد شد. مقامات دو کره بعد از یک دهه قرار است اواخر ماه جاری میلادی نشستی را برای اولین بار برگزار کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما