شناسهٔ خبر: 25090638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک| استان ‌مرکزی در حوزه آسیب‌های اجتماعی ‌مشکلات بسیاری دارد

R41371/P1377/S6,73/CT11

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی گفت: استان صنعتی و کارگری مرکزی در حوزه آسیب‌های اجتماعی با مشکلات بسیاری روبرو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی اکبر کریمی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه وجود بانوان در پست‌های مدیریتی مانند بهزیستی می‌تواند تحولات رو به رشدی را در راستای خدمات به نیازمندان این بخش ایجاد کند اظهار داشت: سازمان بهزیستی باید در مقابله و کنترل آسیب‌های اجتماعی مورد حمایت قرار گیرد و این تکلیف همه ارکان نظام است که در این رابطه نقش موثر ایفا کنند.

وی افزود: سازمان بهزیستی دارای دو رسالت مهم مانند رسیدگی به جامعه معلولان و دیگر رسیدگی به امور قشرآسیب‌دیده‌ و ضعیف جامعه است که وجود مدیریت زن در این منصب می‌تواند معضلات و مشکلات در این زمینه را به حداقل رساند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد زاد و ولد نوزاد معلول و همچنین معلولیت بر اثر حوادث کار و غیره در کشور از نرمال جهانی بالاتراست و در نهایت جمعیت بالایی از معلولان که جانبازان دفاع مقدس با معلولیت هم به این آمار اضافه می‌شود را در کشور شاهد هستیم، باید بتوانیم برای پیشگیری ازمعلولیت‌ها تلاش کرده و برای بهبود وضعیت زندگی آنان گام‌های موثری برداریم.

کریمی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی یکی دیگر از رسالت‌های سنگین بر دوش سازمان بهزیستی محسوب می‌شود، با وجود مشکلاتی که در سال‌های اخیر در حوزه اقتصادی داشته‌ایم که نتیجه آن معضلاتی مانند حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی بوده که در هر منطقه بسته به فرهنگ و شرایط تنوع آسیب‌ها را شاهد هستیم، افزایش این آسیب‌ها به حدی بوده که مقام معظم رهبری در این رابطه ورود کرده و تاکید به بررسی آسیب‌های اجتماعی کشور و راهکارهای مقابله با آن دارند.

وی عنوان کرد: استان مرکزی با عنوان استان صنعتی و کارگری به طور قطع در حوزه آسیب‌های اجتماعی با مشکلات بسیاری روبرو است و سازمان بهزیستی  با عنوان نهادی که متولی اصلی رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی است باید مورد عنایت و تقویت قرار گیرد تا با رفع کاستی‌ها در حوزه‌های مختلف به ساماندهی و پیشگیری مشکلات برای آینده باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بارمسئولیت بهزیستی سنگین است و بدون کمک خیران، مردم، مسئولان و همه نهادها به سر منزل مقصود نمی‌رسد، با توجه به گستردگی و تنوع اقشارمختلف تحت پوشش این سازمان نمی‌توان توقع زیادترازتوانایی این نهاد را نسبت به خدمات ارائه شده داشت، زیرا انواع معضلات و مشکلات فراوانی مانند اعتیاد، معلولیت، سالمندان و انواع آسیب‌های اجتماعی را در بر می‌گیرد.

کریمی ادامه داد: بنابراین وجود موسسه‌های فعال مردمی که توسط خیران دایر شده و تحت نظارت و حمایت بهزیستی قرار دارند می‌تواند در پیشبرد اهداف سازمان بهزیستی موثر ومفید باشند، تعداد این قبیل موسسه‌ها در استان مرکزی بسیار خوب و قابل توجه است، البته در سال گذشته در پرداخت یارانه‌ها به افراد تحت پوشش با مشکل مواجه بودند و باید در این زمینه تقویت شوند و هرچه ما بتوانیم این مراکز را توسعه داده و از مشارکت عمومی بهره بریم بار روی دوش دولت را کاهش داده‌ایم.

وی با بیان اعلام آمادگی و حمایتی مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان مرکزی برای تحقق اهداف بهزیستی استان گفت: خوشبختانه درراستای بهبود کیفیت خدمت‌رسانی سازمان بهزیستی کشور قوانین و لوایح مناسبی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و مجمع نمایندگان استان مرکزی در تمامی زمینه‌ها برای کمک و تعامل با اهداف مورد نظر سازمان بهزیستی اعلام آمادگی می‌کند.

انتهای پیام/ش

نظر شما