شناسهٔ خبر: 25090622 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرکزی| ۵۲ پروژه آموزشی توسط خیران در استان مرکزی درحال ساخت است

R41371/P1494/S6,73/CT11

مدیرکل نوسازی استان مرکزی گفت: ۵۲ پروژه فضای اموزشی به صورت تمام خیرساز یا مشارکتی در استان مرکزی درحال ساخت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، صادق قائمی ظهر امروز در دوازدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ساوه با اشاره به جایگاه خیرین در ارتقای فضاهای آموزشی اظهار داشت: درمجموعه آموزش و پرورش این افتخار را داریم که در خدمت انسان‌های بزرگ و نیک‌اندیش هستیم که نقش مهمی در ارتقای آموزشی, کیفی‌سازی و بسترسازی آموزش در کشور دارند.

وی افزود: شکوفایی استعدادها در عرصه‌های مختلف علمی نیازمند بسترسازی و امکانات فضای مطلوب است تا شاهد فرار مغزها نباشیم و تحقق این مهم با مشارکت وحمایت خیرین میسر است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی تصریح کرد: دستگاه آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه دولتی کشور علاوه بر بالندگی نیازمند نگهداری است و بازسازی زیرساخت‌ها است.

قایمی بیان کرد: هم اکنون 38 پروژه جدید آموزشی در ساوه درحال ساخت است و از آنجایی که طی چندسال اخیر بالغ بر50 هزار نفرجمعیت به شهرستان ساوه اضافه شده بنابراین باتوجه به جمعیت روبه افزایش نیازمند توسعه فضای آموزشی است.

وی ادامه داد: شهرستان ساوه باتوجه به مهاجرپذیربودن با کمبودفضای آموزشی مواجه است و اگر تا مهرماه ساخت و بازسازی فضاهای آموزشی را نداشته باشیم باتوجه به آمار روبه افزایش دانش‌آموزان تعداد آنها در هرکلاس به 40 نفر خواهد رسید و قطعا اگر این اتفاق مرتفع نشود نمی‌توان انتظار آموزش مطلوب را داشت و در واقع وقت معلم صرف ساکت کردن دانش آموزان خواهد شد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما