شناسهٔ خبر: 25090593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاد دانشگاه علامه طباطبایی :

فرآیندهای تصمیم‌گیری در کشور باید از منظر اقتصاد سیاسی بررسی شود

تهران- ایرنا- استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: این هشدار برای دستگاه های نظارتی باید مطرح شود که فرآیندهای تصمیم‌گیری و تخصیص منابع را از منظر اقتصاد سیاسی مورد بررسی قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، فرشاد مومنی عصر پنجشنبه در سخنان پیش از نشست «اقتصاد سیاسی بهار عربی، پویایی ها و چالش ها» که در موسسه دین و اقتصاد برگزار شد، تاکید کرد: طولانی شدن بیش از حد بیکاری در سنین برخوردار از توانایی جسمی و فکری و فشارهای معیشتی ناشی از تورم می تواند به نارضایتی در جامعه دامن بزند.
وی تاکید کرد: باید به دولت برای ارتقای بنیه یادگیری و آگاهی کمک کرد که بتواند نارضایتی ها و ناآرامی های بالقوه و بالفعل را حل و فصل و بستر امن و با ثباتی ایجاد کند تا کشور به سمت اوضاع بهتر با ارتقای کیفیت و امید به زندگی برود.
مومنی اضافه کرد: اگر بخواهیم به مردم، دولت و حکومت کمک کنیم شاید هیچ عنصری به اندازه ارتقای بنیه فکری دولت به معنای حکومت در این زمینه موثر نباشد.
این استاد اقتصاد دانشگاه همچنین گفت: گزارش های رسمی حاکی از این است که در پایان آذر 1396 از مجموع نقدینگی ها، حدود 500 هزار میلیارد تومان مربوط به مازاد سپرده ها در مقایسه با تسهیلات اعطا شده بود که از این رقم 400 هزار میلیارد تومان در بانک های خصوصی رسوب کرده است.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**6984**1055

نظر شما