شناسهٔ خبر: 25090481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در آیین اختتامیه فیلم رشد عنوان شد:

مخاطبان جشنواره فیلم رشد ۵۵ درصد در آذربایجان غربی رشد یافت

ارومیه - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی از افزایش ۵۵ درصدی مخاطبان جشنواره فیلم رشد در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اردشیرسید سیاح بعد از ظهر پنجشنبه در آیین اختتامیه چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد با بیان اینکه کمک گرفتن از رسانه ها در امر آموزش بسیار موثر است افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر خروج از انحصار برخی رسانه ها و استفاده بهینه از کلیه رسانه در امر آموزش تاکید دارد.

وی با بیان اینکه فیلم ها و تولیدات جشنواره رشد می تواند به عنوان بسته های آموزشی در کلاسهای درس مورد استفاده قرار گیرد اضافه کرد: با توجه به گسست بین نسلها در شرایط کنونی، جشنواره فیلم رشد یک بستر هنری مناسب بر انتقال مفاهیم بین نسلهای مختلف است.

مسئول اجرایی جشنواره فیلم رشد در آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه  پیام فیلم رشد چگونه زیستن و چگونه باهم زیستن است گفت: سال گذشته ۱۴۹هزار مخاطب و امسال با ۵۵درصد رشد، ۲۴۱هزار و ۹۶۷نفر مخاطب جذب این جشنواره شد.

جشنواره فیلم رشد به برند بین المللی تبدیل شده است

یاسر جوزایی با بیان اینکه تعداد سالنهای ثابت و اکیپ های سیار نیز امسال افزایش چشمگیری داشت افزود: تعداد سالنهای ثابت از ۴۰ به ۴۵ و تعداد اکیپهای سیار از ۱۲۳ به ۲۰۰ اکیپ افزایش داشته است.

ناظر وزارتی جشنواره فیلم رشد در استان آذربایجان غربی نیز گفت: اجرای مطلوب و استقبال پرشور دانش آموزان استان آذربایجان غربی از فیلمهای جشنواره فیلم رشد بسیار رضایت بخش بود.

روح الله مالمیر با اشاره به استقبال فیلمسازان خارجی از این جشنواره افزود: جشنواره فیلم رشد اکنون یک برند بین المللی است و بدنبال اهداف علمی، آموزشی و کاربردی است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه در این مراسم اظهار داشت: با توجه به ویژگی پایداری مفاهیم در زبان تصویر، جشنواره فرهنگی فیلم رشد با حضور موج عظیمی از دانش آموزان و مخاطبان در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

اشرف نجف آباد با بیان اینکه هنر سرچشمه ای برگرفته از درون انسان است؛ خاطر نشان کرد: در این جشنواره بیشتر از کلمه فیلم، رشد آن و استفاده از این رسانه قدرتمند در فرآیند یادگیری پررنگ تر شده است.

افزایش سطح سواد رسانه ای دانش آموزان ضروری است

وی ادامه داد: شعار امسال جشنواره "دانش در آینه تصویر" است و این حرکت، آموزش انحصاری از طریق کتاب را تبدیل به تعامل و تبادل فرهنگی دانش آموزان سراسر جهان با یکدیگر به شکل کاربردی و با نقطه مشترک ارتقای فرهنگی، آموزشی و پرورشی نموده است.

اشرف آباد افزود: افزایش سطح سواد رسانه ای دانش آموزان، تنوع بخشیدن به امر یادگیری بعنوان یک ضرورت، ایجاد انگیزه فیلم سازی، نویسندگی و نمایش نویسی در دانش آموزان، ایجاد نوآوری، خلاقیت و ایجاد نشاط علمی در انتقال مفاهیم از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به وضعیت اکران فیلمها در ناحیه یک ارومیه گفت:یک اکیپ ثابت در سالن فرهنگ دبستان نیلوفر با حضور پنج هزار و ۶۵۰دانش آموز، همکاران اداری و آموزشی، ۱۱اکیپ سیار شهری و روستاهای دور نزدیک به تعداد ۱۲هزار و ۴۰۰مخاطب را میزبانی کردند.

در پایان این مراسم از مسئولان اجرایی این جشنواره در ناحیه یک و دو ارمیه، شهرستان بوکان و خوی به نمایندگی از مناطق ۲۴ گانه استان تجلیل شد.

نظر شما