شناسهٔ خبر: 25090474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

«خانه جوان» در استان یزد احداث می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از احداث «خانه جوان» در استان خبر داد و گفت: زمین مورد نیاز اخذ شده و در این زمینه ساخت آن به زودی آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از یزد، مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ۳۰ فروردین ماه در نشست مدیرکل، معاونین، روسای ستادی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با ایرج رحمانی، مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل اظهار کرد: جوانان یکی از حوزه های مهم است که با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید و تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر سپردن امور به جوانان ، ما نیز در این حوزه و ارتقاء جایگاه جوانان با تلاش و برنامه ریزی افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد از هشت به 47 سمن فعال بوده است. همچنین برای احداث خانه جوان هم زمین مورد نیاز اخذ شده و در این زمینه ساخت آن به زودی آغاز خواهد شد.

شریعتی اضافه کرد: از زمان حضورم به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان تلاشمان بر ارتقاء جایگاه این اداره کل در تمامی بخش ها بوده که خوشبختانه با همکاری و تلاش همکارانمان توانستیم مسیر رو به رشدی را طی کنیم.

وی بیان کرد: بیش از 100 خیر ورزشی یار را مورد شناسایی قراردادیم و این خیرین در سال 96،بیش از 45 پروژه در دست‌ساخت و مشارکت دارند و در حال تکمیل پروژه ها هستند. خیرین ورزش یار و ورزش ساز ما با فعالیت خود نشان داد با پول‌های کم نیز می‌توان کارها و خدمات شایسته‌ای داشت. در این زمینه بیش از 75 مکان به فضاهای ورزشی استان اضافه شده است که در سال 97 انشالله همزمان با چهلمین فجرشکوهمند انقلاب اسلامی، 40 پروژه دیگر ورزش و خانه جوان تکمیل و در اختیار مردم شریف استان قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال 96، حدود 118 میزبانی مسابقات کشوری و ملی در استان داشتیم که در نوع خود رشد خوب و اثرات خوبی بر توسعه ورزش استان داشته است. در همین سال 4 میزبانی بین‌المللی از مسابقات ورزشی داشتیم که در این برنامه‌ها توانستیم استعدادهای خوبی را شناسایی کرده و به ورزش کشور معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در 10 ماهه سال 96، 155 نفر ورزشکار استان در رشته‌های ورزشی مختلف به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که امیدواریم در سالجاری برای اولین بار در تاریخ ورزش استان هشت ورزشکار در بازی های آسیایی جاکارتا داشته باشیم. همچنین در سال 96 ورزشکاران استان موفق به کسب 71 مدال از مسابقات برون‌مرزی شدند و بیش از 950 مدال داخلی نیز حاصل کار ورزشکاران ما در این سال شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های ورزشی استان یزد در قالب تیم‌های مختلف، گفت: 85 تیم در لیگ‌های مختلف کشوری داریم که در طول عمر ورزش یزد بی‌سابقه بوده است که توانستند موفقیت بسیار بزرگی را به دست بیاورند.

شریعتی کسب عنوان نخست توسعه ورزش همگانی در بین ادارات ورزش و جوانان کشور اخذ رتبه های برتر در زمینه آموزش، پژوهش و ورزش بانوان و امور حقوقی، کسب رتبه نخست در جذب بودجه های تخصیص یافته اسناد خزانه و تکمیل بسیاری از پروژه های ورزشی نیمه تمام از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: نگاه برنامه ای که اداره کل ورزش و جوانان دارد مختص تنها یک سال نیست بلکه برای سال های آینده هم خوب برنامه ریزی شده است و در آینده نزدیک در قالب سند توسعه ورزش انتشار خواهد یافت .

انتهای پیام

نظر شما