شناسهٔ خبر: 25090456 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یاسوج|۶۰۰ زن معتاد در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

R41452/P1377/S6,69/CT11

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵ دهم درصد جامعه زنان استان اعتیاد به مواد مخدر دارند، گفت: ۶۰۰ زن معتاد در استان شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، آذر صفایی نیا در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از این تعداد 262 نفر در مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفته و 60 نفر نیز در دوران پس از ترک هستند.

وی با بیان اینکه 21 مرکز درمانی در سطح استان فعال بوده که یک مورد از این مرکز در حوزه بانوان فعالیت دارد، عنوان کرد: همچنین 44 مرکز MMT (متادون درمانی) فعالیت دارند که به زنان و مردان گرفتار اعتیاد خدمات ارائه می‌دهد.

صفایی با بیان اینکه 46 درصد زنان معتاد مواد مخدر تریاک مصرف می‌کنند، ادامه داد: در سال گذشته 820 نفر از زنان به مراکز مشاوره‌ای مراجعه کردند که این زنان یا خود معتاد بودند و یا در خانواده با فرد معتاد سر و کار داشتند.

صفایی زنان بهبودیافته حوزه مواد مخدر را 6 نفر عنوان کرد و گفت: آموزش مهارت زندگی و قدرت نه گفتن به تعارفات نامعقول، آموزش و آشنایی نوجوانان و جوانان با آسیب‌های مواد مخدر، آموزش خانواده سالم جامعه سالم، برگزاری برنامه‌های کارآفرینی و اشتغال و مهارت‌آموزی زنان و دختران به منظور اشتغال پایدار و توانمندسازی جامعه روستایی از اقدامات پیش‌بینی شده حوزه زنان برای مبارزه با مواد مخدر است.

انتهای پیام/ش

نظر شما