شناسهٔ خبر: 25090435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:

۴۰ درصد مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای تحصیل‌کرده دانشگاهی هستند

سمنان- رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بابیان اینکه باید مهارت‌آموزی برحسب نیاز جامعه و در بین دانشجویان تقویت شود، گفت: ۴۰ درصد مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای تحصیل‌کرده دانشگاهی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان پاک‌سرشت عصر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های مهارتی سمنان در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه ۴۰ درصد مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای تحصیل‌کرده دانشگاهی شامل می‌شود، ابراز داشت: در تلاشیم به‌منظور کاهش بیکاری و افزایش اشتغال مهارت‌آموزی برحسب نیاز جامعه رابین دانشجویان دانشگاه‌ها تقویت کنیم.

وی یکی از مشکلات موجود در کشور را نبود مهارت در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: افزایش مهارت‌آموزی متناسب با رشته تحصیلی به‌طور جد پیگیری می‌شود تا بر اساس آن بتوانیم به ایجاد مشاغل جدید و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری کمک کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت علوم، ابراز داشت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه کمک به آموزش مهارت بین دانشجویان در حال تحصیل است که این طرح از اوایل تابستان برای غنی‌سازی هدفمند تعطیلات دانشجویان در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

پاک سرشت در ادامه تصریح کرد: امروز کمتر خانواده‌ای را می‌توان یافت که از دغدغه اشتغال جوان خود فارغ باشد لذا با توجه به اینکه اجرای این تفاهم‌نامه می‌تواند مهارت‌آموزی را در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی افزایش دهد پس این طرح این مشکل خانواده‌ها را برطرف می‌کند.

وی بر ضرورت آموزش مهارت همگام با تولید و نیاز روز جامعه، افزود: متأسفانه آموزش تئوری دانشگاه‌ها در سنوات اخیر نتوانست در تولید و اشتغال نقش‌آفرین باشد بنابراین باید به دنبال افزایش مهارت در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشیم که پیش‌بینی می‌شود با همکاری وزارت علوم بتوانیم نقش مؤثر در کاهش نرخ بیکاری ایفا کنیم.

نظر شما