شناسهٔ خبر: 25090387 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آیت‌الله تقوی اعلام کرد:

سال گذشته، ۳۶۳ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای زکات کشور از جمع آوری ٣۶٣ میلیارد تومان زکات در سال گذشته و پیش بینی جمع آوری۴٠٠ میلیارد تومان زکات در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت الله تقوی در نشست هم اندیشی سراسری زکات کشور در تالار آدینه تهران با بیان اینکه زکات امری حاکمیتی و ترویج فرهنگ زکات در نظام جمهوری اسلامی از ضروریات است، گفت: پیگیری زکات برای بهبود معیشت و رفع فقر و محرومیت از جامعه امری با اهمیت است.


وی با بیان اینکه سال گذشته، ۳۶۳ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است، افزود: برای سال جاری نیز جمع آوری ۴۰۰ میلیارد تومان زکات پیش بینی شده است.


رییس شورای زکات کشور با تاکید بر اینکه ما دلسوز محرومان و فقرا هستیم، اظهار کرد: پیگیری زکات به معنای تلاش برای سامان رساندن زندگی فقرا و نیازمندان است و نشانگر آن است که حاکمیت مسلمین به فکر محرومان است.


آیت الله تقوی با بیان اینکه زکات جزو فروع دین و باعث ترویج و تبلیغ آن است، تصریح کرد: با زکات ما به تربیت روح و جان می‌پردازبم و زکات تزکیه مال و روح است.


 در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام و المسلمین قرائتی عضو شورای عالی زکات، بر لزوم توجه و انس با قرآن کریم و رونق زکات در جامعه تاکید کرد.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما