شناسهٔ خبر: 25090331 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

غرویان: بهتر است یک مخالف در شورای شهر باشد

گاهی معادله طوری است که یک ورود یک فرد مخالف اکثریت می تواند خیلی تاثیرگذار باشد که در اینجا اینچنین نیست و به نظرم ترجیح با این است که آقای هاشمی شهردار شود و یک نفر مخالف اکثریت هم وارد شورا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ یک استاد حوزه علمیه قم معتقد است ورود یک مخالف به شورای شهر در انحصار اصلاح‌طلبان در تهران، نمی تواند مشکلی در روند کار شورا ایجاد کند.

آیت الله محسن غرویان درباره مباحثی پیرامون خروج یک عضو شورای شهر تهران و ورود یک اصولگرا به جای او، گفت: در شورای شهر، چون بنا بر رای اکثریت است، ورود یک نفر مخالف نمی تواند چندان مشکلی ایجاد کند. مسئله بین دو امر است؛ یک طرف این است که آقای هاشمی شهردار شوند که به نظرم گزینه خیلی خوبی است، یعنی مزیت انتخاب آقای هاشمی به عنوان شهردار بر آن طرف قضیه که «همه اعضای شورا اصلاح طلب باشند» ترجیح دارد.

او ادامه داد: گاهی معادله طوری است که یک ورود یک فرد مخالف اکثریت می تواند خیلی تاثیرگذار باشد که در اینجا اینچنین نیست و به نظرم ترجیح با این است که آقای هاشمی شهردار شود و یک نفر مخالف اکثریت هم وارد شورا شود.

این استاد حوزه اضافه کرد: مسئله دیگر این است که برای فضای دموکراتیک شورای شهر، خوب است که مخالف هم در آن باشد. در این صورت آن مخالف هم در رای گیری ها متوجه می شود که نظرش مغلوب رای اکثریتی قرار خواهد گرفت که نماینده مردم هستند.

انتهای پیام

نظر شما