شناسهٔ خبر: 25090319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین همایش تازه های پزشکی فوتبال در یزد برگزار شد

یزد - ایرنا - نخستین همایش علمی تازه های علوم پزشکی در رشته فوتبال روز پنجشنبه با حضور 200 نفر از پزشکان و مربیان استان یزد به مدت هشت ساعت در سالن بیمارستان شهید صدوقی (ره) این شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

این همایش به همت اداره تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی ، اداره کل ورزش و جوانان و کمیته پزشکی هیات فوتبال استان یزد با هدف آموزش مربیان و پزشکان در خصوص تازه های پزشکی برگزار شد.
ضرورت آموزش پزشکی فوتبال ، آشنایی با قوانین مبارزه با دوپینگ ، پیشگیری از آسیب های ورزشی ، احیای قلبی و عروقی ویژه مربیان و بازیکنان ، لزوم معاینات قلبی و عروقی و آشنایی با عوارض مواد مخدر ،الکل و روانگران ها از جمله مباحث ارائه شده توسط پرشکان بود.
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: پیشگیری از آسیب های ورزشی از برنامه های مهم فدراسیون است که در کشور و توسط کمیته های پزشکی با جدیت پیگیری می شود.
توحید سیف برقی افزود: راه اندازی کلینیک های تخصصی ورزشی برای ورزشکاران فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی محور برنامه های فدراسیون در پیشگیری از آسیب های ورزشی است.
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان به اهمیت برگزاری دوره های دانش افزایی برای ورزشکاران و خانواده های آنها و ضرورت تعامل بین دستگاه های مختلف برای تامین سلامتی مردم تاکید کرد.
مسعود شریعتی افزود: ارتباط جامعه ورزشکاران با مراکز علمی و دانشگاههاو به روز بودن در مسائل مختلف نقش اساسی در کسب افتخار ، توفیق و کاهش خطرهای ناشی از آسیب ها دارد.
همچنین رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی یزد با قدردانی از تلاش های انجام شده برای تعامل سازنده بین ورزشکاران و این اداره به اهمیت فعالیت های کلینیک تخصصی ورزشکاران اشاره کرد.
محمد رضا ساده، افزود: برای رسیدن به اهداف در عرصه ورزش باید همواره به مسائل علمی و ارتباط قوی بین مراکز دانشگاهی و ورزش استان عنایت داشته باشیم که هم اکنون وجود دارد.
در ادامه رئیس کمیته پزشکی هیات فوتبال استان یزد گفت: رویکرد این کمیته توجه به آموزش ، فعال سازی کلینیک تخصصی ورزشی برای ورزشکاران و ارائه خدمات به جامعه زیر پوشش و عموم علاقه مندان است.
حمید حبوباتی افزود: کلینیک تخصصی ورزشی با حضور پزشکان و متخصصان وظایف خود را برای پیشگیری از آسیب های ناشی از ورزش فوتبال و ارتقای دانش ورزشکاران فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی انجام می دهد.
یزد 20 هزار ورزشکار فعال در فوتبال دارد و 22 تیم آن در لیگ های کشوری حضور دارند .
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد.
7536/ 2047/

نظر شما