شناسهٔ خبر: 25090258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر|زلزله ۵.۹ ریشتری دشتی آسیبی به منازل روستایی وارد نکرد

R41363/P1486/S6,53/CT1

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری شهرستان دشتی گفت: با توجه به مقاوم سازی منازل روستایی، این زلزله به واحدهای مسکونی روستایی شهرستان دشتی هیچگونه آسیبی وارد نکرد.

صاحب‌خبر -

حمید حیدری بریدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به وقوع زلزله 5.9 ریشتری در 4 کیلومتری کاکی شهرستان دشتی اظهار داشت: بیش از 50 درصد واحدهای مسکونی روستاهای دشتی که در شعاع این زلزله بودند مقاوم سازی شده است که خوشبختانه این زلزله به واحدهای مسکونی روستایی آسیبی وارد نکرد.

وی با بیان اینکه 17 روستای بخش کاکی و مرکزی شهرستان دشتی در شعاع زلزله 5.9 ریشتری قرار دارند گفت: با اعزام 3 تیم  و بررسی کارشناسان بنیاد مسکن به این روستاها، مشخص شد که هیچ‌گونه خسارتی به واحدهای مسکونی روستایی وارد نشده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه 58 درصد بناها و ساختمان‌های روستاهای شهرستان دشتی مقاوم سازی شده است خاطر نشان کرد:  اجرای طرح  ویژه بهسازی مسکن روستایی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاهای دشتی سبب شد زلزله به این بزرگی خساراتی به منازل وارد نکند.

حیدری از قدردانی فرمانداری دشتی از خدمات مقاوم سازی منازل روستایی توسط بنیاد مسکن خبر داد و بیان کرد:  با اجرای طرح مقاوم سازی منازل روستایی در منطقه زلزله‌زده،  این حادثه کوچکترین خسارتی از لحاظ سازه و معماری به واحدهای مسکونی وارد نکرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 53 درصد منازل روستاهای استان بوشهر مقاوم سازی شده است تصریح کرد: از 74 هزار و 234 واحد مسکونی روستایی استان بوشهر طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در بیش از 53 درصد آن تاکنون اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر افزود: طرح بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی 47 درصد دیگر منازل بر اساس برنامه زمان بندی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

نظر شما